خبرهای داغ:
تبریز- فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر برگزاری کنگره های ملی شهدا هر پنج سال یکبار، از راه اندازی دبیرخانه دایمی کنگره ملی شهدا در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۳۳۸۶
|
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سردار اصغر عباسقلی زاده در اجلاسیه پایانی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان، گفت: دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت، قله با عظمت فضایل ملت شریف آذربایجان است.

وی افزود: مردم غیرتمند تبریز و آذربایجان، ۱۰ هزار عَلَم ایثار برافراشته که دامنه اعتبار و افتخار این ملت را گسترده کرده و عزت این مردم را بالا برده است.

سردار عباسقلی زاده با بیان اینکه در این کنگره به همه فضایل مردم و شهدا نمی‌توان دست یافت، اظهار کرد: اما تمام همت دست اندرکاران این کنگره، ترویج معارف دفاع مقدس در بستر یک رویداد فرهنگی به نام کنگره ۱۰ هزار شهید استان بود.

وی تاکید کرد: تمرکز اصلی ما، توجه به مطالبات مقام معظم رهبری و سیاست گذاری بر اساس آن بود. دو مولفه ذکر و یاد و انتقال پیام نیز محور برنامه ریزی ما قرار گرفت و سعی کردیم تا در رویکرد نخست، فضای استان را با ذکر و یاد شهدا عطرآگین کرده و برنامه‌های مختلفی چون اجلاسیه و جشنواره برگزار کنیم.

عباسقلی زاده با اشاره به مشارکت مردم و دستگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌ها و تکریم شهدا، بیان کرد: در این عرصه از زبان هنر و رسانه که بلیغ و رسا است، ده‌ها مستند، پوستر، نماهنگ و موسیقی، پادکست، موشن گرافی و بازی روی میزی تولید شد.

وی از تالیف و چاپ  ۴۵ جلد کتاب جدید در راستای این کنگره خبر داد و گفت: تعداد ۵۰ جلد دیگر نیز در مرحله بازبینی است و پنج جلد کتاب نیز به زبان استانبولی و آذری ترجمه و انتشار یافت.

وی راه اندازی پویش‌های مردمی، جشنواره تولیدات فضای مجازی، طراحی پوستر، برگزاری رویدادهای مختلف در دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه علمیه  از دیگر اقدامات فرهنگی بود.

اجلاسیه پایانی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی هم اکنون در سالن پور شریفی در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار