فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران خبر داد:

آشنایی با شهدا از طریق اسکن بارکد روی قبور شهدا

دبیر کنگره ملی 12000 شهید استان تهران گفت: مسئولان ستاد های شهرستانی کنگره سرداران و 12000 شهید استان تهران ایده های خلاقانه و برنامه های جذاب به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار کنند.
کد خبر: ۹۵۶۳۴۶۰
|
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

     سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران و دبیر کنگره ملی شهدای استان گفت: به منظور پاسداشت مقام شهدا و در راستای برگزاری کنگره شهدای استان تهران، مسئولان شهرستانی از ظرفیت هنرمندان در جهت شناساندن شهدا به نسل جوان و نسل های آینده بهره گیری و تولید محتوا کنند.

  ذوالقدر اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی، ساخت بازی های رایانه ای، طراحی پوستر در مورد یادواره شهرستانی و کنگره ملی شهدا، ساخت فیلم کوتاه، انیمیشن ویژه کودکان، نقاشی، برگزاری محافل شعر و ادب در مدارس، برپایی نمایشگاه و یادواره شهدا ،  اجرای سرود دانش آموزی،  و... می تواند نقش مهمی در تبیین   فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه و نیز انتقال آن به نسل های آینده داشته باشد.

وی افزود: برگزاری کارگاه و نمایشگاه خطاطی   در مدارس، فرهنگسراها و سراهای محله با محوریت خطاطی بخش هایی از وصیت نامه شهدا؛ طراحی و نصب بارکد بر روی مزار شهدا به گونه ای که با گرفتن تلفن همراه بر روی این بارکد ، تمامی اطلاعات مربوط به هر شهید از جمله تصاویر، زندگی نامه، وصیت نامه، آثار، کتاب و مطالبی که درخصوص آنها منتشر شده در گوشی تلفن همراه وارد شود.

همچنین هماهنگی با سایر نیروهای نظامی و انتظامی؛ ارتش، فراجا، جهادسازندگی، اطلاعات و غیره که در دفاع مقدس و دفاع از حرم نقش داشته اند برای برگزاری یادواره و همایش های اینچنینی و مستند سازی آنها جلساتی برگزار شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار