یک تخته قالی با همکاری بانوان محله ده آباد در مدت سه ماه میبد بافته شد و با برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه و یاد شهید سید سید ابوالفضل حسینی به عتبات عالیات اهدا شد.
کد خبر: ۹۵۶۳۶۵۱
|
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، این قالی ششمین قالی است که در مکانی که به یاد شهید سید ابوالفضل حسینی برای بافت قالی عتبات عالیات دایر شده، بافته شد و در بافتن آن 30 نفر از بانوان همکاری داشتند. تعدادی از بانوان صبح‌ها و تعدادی بعد از ظهرها برای بافت قالی به کارگاه می‌آمدند.
سادات بیکی دختر خواهر شهید حسینی با بیان توضیحاتی در باره راه اندازی کارگاه و بافت قالی گفت: با هزینه خودمان و کمکهای مردمی برای تهیه نخ و لوازم مورد نیاز دستگاه قالی برپا می‌شود و بانوان با عشق به انمه اطهار قالی می‌بافند.
ثریا کریم حیدری هم گفت: سه با خواب دیدم که در مکان بافت قالی دستگاه راه اندازی شده و بانوان پای قالی نشسته و قالی برای عتبات عالیات می‌بافند و به همین دلیل به سادات گفتم بیا در مغازه کارگاه قالی راه اندازی کند و به این صورت کار را با نام امام حسین (ع) شروع کردیم.
بی بی فاطمه خواهر شهید حسینی نیز از قالی بافتن خودش و بانوان دیگر در کارگاه که از صبح تا ظهر پای دستگاه می‌نشستند و با عشق و دوستی حضرت ابوالفضل(ع) قالی می‌بافتند ، تعریف کرد و در همان حال به یاد آوردن خاطراتش، پسرش که در حال ورود به مجلس برای مداحی بود، معرفی کرد.
گفتنی است پایان بافت قالی با ایام فاطمیه همزمان شده بود و به همین مناسبت با تدارک و گستردن سفره حضرت ام البنین مجلس سوگواری حضرت زهرا (س) با حضور علی محمد اسعدی مسئول عتبات عالیات، عباسعلی دهقانی مسئول نذورات عبتات عالیات و راوی دفاع مقدس، ماشاالله قاسمی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان فرش دستباف و صولت صداقت مسئول بانوان عتبات عالیات و با مداحی سید ابوالفضل بیگی برپا شد.
پس از مراسم عزاداری که با نقل خاطراتی از شهید سید ابوالفضل حسینی با روایتگری عباسععلی دهقانی همراه بود، شرکت کنندگان در مجلس به کارگاه قالی بافی که یک مغازه است، رفتند. بانوان با شور و حال خاصی قالی بافته شده را از دستگاه قالی جدا کردند، آنها نخ‌های متصل به قالی بافته شده را با نام حضرت ابوالفضل (ع) بریدند و سپس قالی به عتبات عالیات اهدا شد تا صرف تامین هزینه ساخت و سازها و عملیات عمرانی حرم حضرت ابوالفضل شود.
سید ابوالفضل حسینی فرزند عباس اولین شهید محله ده‌آباد در 19 آذر 59 در زمان دفاع مقدس به شهادت رسیده‌است.

ارسال نظرات