خبرهای داغ:

تحویل120 برگ اسناد زراعی و باغی بصورت رایگان در روستای قلعه جیق هوراند

تبریز- 120 برگ اسناد زراعی و باغی روستای قلعه جیق شهرستان هوراند با حضور سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی و مسئولین محلی تحویل مالکین شد.
کد خبر: ۹۵۶۳۸۵۶
|
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیاری، سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان  در این جلسه از اهتمام ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی در جهت اجرای کامل قانون حدنگار و صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی و باغی خبر داد و گفت: با اجرای کامل قانون و تثبیت اراضی ضمن تثبیت مالکیت اشخاص، زمینه وقوع جرم کاهش یافته و مانع زمین خواری و افزایش پرونده های قضائی می شود.

هوشیار با بیان اینکه طرح صدور اسناد تک برگی رایگان برای اراضی کشاورزی در سطح ۱۰ هزار هکتار انجام می شود ادامه داد: در این طرح تشکیل پرونده و نقشه ‌برداری باغ‌ها و اراضی زراعی توسط شرکت‌های طرف قرارداد این اداره کل، به صورت رایگان صورت می‌پذیرد.

وی افزود: این طرح در ۱۳ روستای شهرستان در حال حاضر در دست  اجرا می باشد که محدودیتی برای صدور سند در سایر  روستاهایی که  دارای نقشه رفع تداخل اراضی می باشد وجود ندارد.

الف زاده؛ رئیس حوزه قضایی شهرستان هوراند نیز در این جلسه  بر اهمیت سند دار کردن اراضی کشاورزی تاکید و گفت: داشتن سند مالکیت تک برگی بیشتر اختلافاتی که ناشی از حدود است را حل می کند و این نیز بر کاهش پرونده های ورودی به مراجع قضایی تاثیر دارد و از این رو ادارات ملزم به پاسخگوئی سریع به استعلامات ثبتی هستند.

خرسندی؛ معاون فرماندار شهرستان هوراند نیز در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات ادارت ثبت اسناد و املاک و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هوراند  گفت: داشتن سند برای تمامی دستگاههای اجرایی مهم است فلذا ادارت شهرستان  بایستی همکاری لازم را با اداره ثبت و اسناد و املاک و جهاد کشاورزی داشته باشند و در راستای حمایت از این طرح بخشداران ، دهیاران و شوراهای اسلامی را موظف نمایند تا کشاورزان را به اخذ سند تشویق و ترغیب کنند و دهیاران فعال در این عرصه نیز به ثبت و اسناد جهت تشویق معرفی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هوراند نیز در این جلسه با بیان اینکه سند دار کردن اراضی کشاورزی جزو اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان هوراند است و در این زمینه از هیچ ‌تلاش و همکاری دریغ نمی کنیم گفت: با صدور سند مالکیت تک برگی برای اراضی کشاورزی  اولاً اراضی کشاورز هویت پیدا می کند در ثانی ضمن جلوگیری از خرد شدن اراضی از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی هم  جلوگیری می شود.

سیدرضا تاج الدینی با بیان اینکه کشاورزان با داشتن سند قدرتمند شده و اجرای الگوی کشت براحتی انجام می پذیرد افزود: با داشتن سند اراضی کشاورزی و با در اختیار داشتن آمار دقیق، برنامه ریزی برای مراحل کاشت و داشت و برداشت آسانتر می شود.

 در این جلسه نخستین اسناد تک برگی اراضی کشاورزی برای  بخشی از روستای قلعه جیق به تعداد  ۱۲۰ فقره ‌در مساحت بیش از ۵۰  هکتار به صاحبان املاک کشاورزی تحویل داده شد .

 

 

 

ارسال نظرات