جوان مبتکر مازندرانی طراح و سازنده پاوربانک ارتعاشی

جوان مبتکر قائم شهری برای نخستین بار در جهان، موفق به طراحی و ساخت پاوربانک ارتعاشی شد.
کد خبر: ۹۵۶۳۸۷۳
|
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، فرید صادق شش پلی، دانشجوی مقطع دکتری مکانیک دانشگاه نوشیروانی بابل و استاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران برای نخستین بار در جهان موفق به طراحی و ساخت پاوربانک ارتعاشی، شد.

این مخترع قائم شهری در باره تفاوت این پاوربانک با پاوربانک‌های موجود دربازار گفت: پاوربانک ارتعاشی یا لرزشی برخلاف پاوربانک‌های موجود که برای شارژ نیاز به برق دارند این پاوربانک بدون نیاز به برق شهری با ارتعاش و لرزشی که به پوسته آن اعمال می‌شود خودش برق تولید و شارژ می کند.

این مبتکرجوان، قطعات مولد برق و ذخیره ساز و تصفیه و رگراتور ولتاژ برق را قسمت‌های مختلف این پاوربانک نام برد که با لرزش و ارتعاش ضمن تولید برق، باطری تلفن همراه را در مواقع ضرور شارژ می‌کند.

صادق شش پلی در باره کاربرد ابداعش گفت: معمولا کسانی، چون طبیت گردان، کوهنوردان و مستند سازان در دل طبیعت که دسترسی به برق شهری برای شارژ تلفن همراه ندارند این دستگاه با قرار گرفتن در کوله پشتی و یا داخل خودرو و جیب و ارتعاشی که به آن اعمال می‌شود برق تولید و نیاز تلفن همراه و بی سیم‌ها به برق را تامین می‌کند.

مخترع جوان قائم شهری ادامه داد: با ساخت این پاوربانک که نمونه و مشابه خارجی ندارد قیمت تمام شده آن نصف پاوربانک‌های برقی موجود در بازار است که با حمایت مسئولان می‌توان با تولید انبوه این محصول علاوه بر نیاز داخلی به خارج از کشور نیزصادر و برای کشور ارز حاصل کرد.
اختراع نخستین پاور بانک ارتعاشی این جوان قائم شهری به شماره ۳۰۰۳۶۴۵ در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها