مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان از آغاز پروژه مرمت کامل محل اقامت اجباری مقام معظم رهبری در شهرستان ایرانشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۴۵۵۸
|
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ایرانشهر؛ محمد هادی طهرانی مقدم در حاشیه بازدید از پروژه مرمت بیت رهبری در شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: این خانه با توجه به اینکه در زمان رژیم پهلوی محل اقامت اجباری رهبر انقلاب بوده است همه ساله مورد بازدید جمع زیادی از گردشگران قرار می گیرد.
وی افزود: پس از آنکه این خانه خشت و گلی به عنوان یادبودی از دوران تبعید مقام معظم رهبری به میراث فرهنگی اهدا شد اقدامات لازم برای حفظ بنا و بازدید گردشگران انجام شد و در سنوات مختلف مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت که بار دیگر نیز پس از 15 سال وقفه کار مرمت آن آغاز شده است.

وی تاکید کرد: حفظ بنا و نگهداشت خاطراتی که در آن زمان وجود داشته جزو یکی از تکالیف اصلی محسوب می شود که به منظور تسریع در روند مرمت، طی ده روز گذشته دو مرتبه بازدید میدانی از پروژه انجام شده و با نظارت کامل دفتر فنی اداره کل در حال انجام امورات آن هستیم که با دقت و حساسیت کامل مرمت خانه تکمیل و برای بازدید عموم بازگشایی می شود.

ارسال نظرات