خبرهای داغ:
محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: آمریکا و ائتلاف دریایی‌اش نمی‌توانند انصارالله را از جنگ منصرف کنند، زیرا یمن پاسخ خواهد داد و گزینه‌های واشنگتن دشوار است. آمریکا نمی‌خواهد اوضاع به سمت جنگ منطقه‌ای پیش برود.
کد خبر: ۹۵۶۴۸۲۲
|
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از المیادین، محمد الهندی گفت: (رژیم) اسرائیل توانایی تحمل خسارات سنگین در میدان و اجماع داخلی که در ابتدا داشت را ندارد. مقاومت در غزه کنترل میدان را در دست دارد و هر روز دستاورد‌هایی نشان می‌دهد.

وی افزود: گفتگو در قاهره حول محور چگونگی پایان دادن به جنگ جاری و موضوع تبادل اسرا خواهد بود.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی اضافه کرد: موضع ما روشن است و تا زمانی که تجاوزات متوقف نشود و ارتش صهیونیستی از غزه خارج نشود، تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

الهندی همچنین گفت: مقاومت همچنین درباره توقف حملات به کرانه باختری، بیت المقدس و مسجد الاقصی نیز صحبت خواهد کرد.

وی افزود: آنچه رخ داد، قیام غزه علیه خواست آمریکا و تلاش برای پایان دادن به آرمان فلسطین بود.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی اضافه کرد: هدف اصلی غرب از بین بردن مقاومت است و نبرد اکنون بر وزن استراتژیک رژیم صهیونیستی در منطقه متمرکز است.

الهندی گفت: هدف ائتلاف دریایی حفاظت از منافع غرب در منطقه به رهبری (رژیم) اسرائیل است. قتل عام و قحطی که در غزه انجام می‌شود با هدف بازدارندگی کسانی است که در منطقه با آمریکا مقابله می‌کنند.

وی افزود: مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه جدا از پرونده مذاکرات و چارچوب کلی آن است.

این مقام ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: رایزنی بین حماس و جهاد اسلامی چه در سطح میدانی و چه در عرصه سیاسی ادامه دارد.

الهندی گفت: آنچه امروز اتفاق می‌افتد، یک جنگ سرنوشت ساز است که فقط شبیه جنگ ۱۹۴۸ است، زیرا آنچه پس از آن اتفاق خواهد افتاد با همه چیز‌هایی که قبل از آن اتفاق افتاده، متفاوت است.

وی افزود: نتیجه این نبرد تنها فلسطین را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد بلکه کل منطقه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی اضافه کرد: موضع کشور‌های عربی بی ارزش است، زیرا کشور‌های عربی هیچ وزنی در تغییر معادلات منطقه‌ای ندارند.

الهندی گفت: درباره چشم‌انداز‌های پیشنهادی برای آینده غزه این‌ها توهماتی است که با توهمات اسرائیلی در میدان، مدفون خواهد شد.

وی افزود: مقاومت در غزه آسیبی ندیده است و ما به عنوان فلسطینی می‌توانیم با هم جمع شویم و سرنوشت خود را نه تنها در مورد غزه، بلکه در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز تعیین کنیم.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: اختلافات در اسرائیل و غرب پس از توقف تجاوزات اسرائیل آشکارتر می‌شود. آمریکا و (رژیم) اسرائیل می‌خواهند توافق مبادله اسرا را انجام دهند، اما ما می‌گوئیم قبل از پایان تجاوز و عقب نشینی اشغال، مبادله‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: بدون توقف تجاوزات اسرائیل و خروج نیرو‌های اسرائیلی از غزه، هیچ مذاکره‌ای در مورد توافق مبادله اسرا انجام نخواهد شد. مقاومت آماده است برای مدتی طولانی‌تر از آنچه انتظار دارد به جنگ ادامه دهد.

الهندی اضافه کرد: زنان و افراد مسن بازداشت شده توسط مقاومت، سربازان وظیفه و سربازان زنی هستند که یا در ارتش اسرائیل خدمت می‌کردند و یا در حال خدمت هستند.

وی گفت: ما برای جایگاه یمن ارزش قائل هستیم که بیانگر غرور و صداقت این کشور با وجود فاصله جغرافیایی است. هر کس مانند رهبری و مردم یمن وارد نبرد شود، مفتخر خواهد شد که نقش خود را بر عهده بگیرد و احترام جهانیان را به دست آورد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی همچنین با بیان اینکه موضع یمن نشان داد که این کشور توانایی‌های زیادی دارد، گفت: آنچه یمن انجام داد ما را غافلگیر نکرد، زیرا آن‌ها به آنچه وعده داده بودند عمل کردند و ما شاهد راهپیمایی‌هایی در صنعا هستیم که در دیگر پایتخت‌های عربی تکرار نمی‌شود.

الهندی تأکید کرد: آمریکا و ائتلاف دریایی‌اش نمی‌توانند انصارالله را از منصرف کنند، زیرا یمن پاسخ خواهد داد و گزینه‌های واشنگتن دشوار است. آمریکا نمی‌خواهد اوضاع به سمت جنگ منطقه‌ای پیش برود.

وی گفت: جبهه لبنان یک جبهه حمایتی با عملکردی برجسته است که با گذشت زمان در حال افزایش است. جبهه لبنان با اندازه فعلی خود به نبرد در نوار غزه کمک می‌کند.

ارسال نظرات