به مناسبت هفته پژوهش؛

نگاهی به نوآوری ها و دستاوردهای پژوهشگران گروه علوم هوافضا و نجوم سپاه امامت تبریز

تبریز - همزمان با هفته پژوهش و نزدیکی به رخداد نجومی انقلاب زمستانی، طرح های علمی، فعالیت ها و ابداعات مبتکران گروه علوم هوافضا و نجوم سپاه امامت تبریز شرح داده شد.
کد خبر: ۹۵۶۴۸۲۴
|
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سرپرست خانه نخبگان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امامت تبریز، درباره فعالیت های گروه علوم هوافضا و نجوم از زمان تشکیل تا به امروز توضیحاتی را ارائه داد.

بهرنگ سراجی گفت: گروه علوم هوافضا و نجوم خانه نخبگان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امامت تبریز را در سال ۱۳۹۶ با فعالیت در بخش آموزش ساخت و پرواز سازه های هواگرد دست پرتاب مثل گلایدرها، هواپیماهای کنترل لاین و مدل رادیو کنترل، موشک آبی و سوختی، برگزاری کلاس های آموزش نجوم آماتوری و رصد اجرام آسمانی، تشکیل دادم. خوشبختانه در ابتدای تشکیل این گروه برخی از دوستان مدلر و شورای مرکزی انجمن نجوم تبریز همکاری خوبی داشتند که این همکاری همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در طی این چند سال، طرح و برنامه ریزی میزبانی و شرکت در مسابقاتی در سطوح دانش آموزی و دانشجویی، همایش های علمی و حضور در نمایشگاه های متعدد برای معرفی ابداعات و ترویج علوم را پایه ریزی کرده و به مرحله اجرا در آوردیم. با مراکز آموزش عالی، پژوهشکده ها و نهادهای مرتبط در تعامل بوده و همکاری متقابلی داریم.

نگاهی به نوآوری ها و دستاوردهای پژوهشگران گروه علوم هوافضا و نجوم سپاه امامت تبریز

سراجی از به نمایش درآمدن طرح ها و دستاوردهای این گروه در نمایشگاه های دایر شده با موضوعات مرتبط در مرکز رشد و نوآوری صنعتی شهید فخری زاده بسیج علمی استان، مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز، مرکز آموزش های آزاد و خاص دانشگاه فنی و حرفه ای استان، پژوهشسراهای ناحیه دو و سه آموزش و پرورش تبریز، نمایشگاه های دفاعی و ادوار مختلف زون هوافضای نمایشگاه نوآوری ها و فناوری های پیشرفته ربع رشیدی (رینوتکس) واقع در نمایشگاه بین المللی تبریز خبر داد.

سرپرست گروه علوم هوافضا و نجوم خانه نخبگان سپاه امامت در ادامه توضیحات خود اضافه کرد: در ادوار مختلف زون هوافضای رینوتکس، شاهد طرح های متنوعی از هواگردهای فوق سبک سرنشین دار و بدون سرنشین با کاربردهای متفاوتی بوده و هستیم. طرح بالن هوای گرم با قابلیت به کارگیری در مأموریت های هواشناسی، مخابراتی، رصد و پایش محیطی، تحقیقاتی، تفریحی و ورزشی تا پهپاد کشاورزی سم و محلول پاش هوایی که هر دو طرح مورد علاقه بخش های مختلف جهاد کشاورزی از جمله مرکز تحقیقات، توسعه مکانیزاسیون و منابع طبیعی قرار گرفتند و مأموریت های زیادی را در سطح منطقه شمال‌غرب انجام دادند.

نگاهی به نوآوری ها و دستاوردهای پژوهشگران گروه علوم هوافضا و نجوم سپاه امامت تبریز

خلبان بهرنگ سراجی به حضور پر رنگ پرنده های دارای چتر مثل چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد، پاراگلایدر، پاراموتور، پارا ترایک و کایت در بخش هوانوردی فوق سبک زون صنایع هوافضای نمایشگاه رینوتکس امسال اذعان کرد و از شرکت بخش پهپادها، مدل سازی، هواپیما و هلیکوپتر مدل رادیو کنترل و مولتی کوپترهای متنوع با کارایی هلی کم و تصویر برداری، نقشه برداری، بازرسی، تجسس و گشت هوایی، آموزش علوم هوانوردی و خلبانی هواگرد های فوق سبک، سنجش از دور و ... در این نمایشگاه ها و ارائه خدمات هوایی به ارگان های درخواست کننده اشاره کرد.

وی در مورد ترویج علوم نجوم و کیهان شناسی در جشنواره رینوفست نمایشگاه رینوتکس سال جاری، آشنایی با تلسکوپ ها و ابزارآلات نجومی، به کارگیری افلاک نمای دیجیتالی و تشریح ساز و کار ماهواره بر ها و ماهواره ها، مسابقات پهپادهای سرعتی و عبور از موانع، موشک آبی را از قسمت های جذاب نمایشگاه برای عموم بازدید کنندگان و علاقه مندان برشمرد.

نگاهی به نوآوری ها و دستاوردهای پژوهشگران گروه علوم هوافضا و نجوم سپاه امامت تبریز

سراجی با اشاره به حضور صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری های دفاعی مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی در نمایشگاه رینوتکس، ابراز داشت که طرح های مرتبط با حوزه هوافضای نظامی برای برخورداری از حمایت های مادی و معنوی به صندوق حمایتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح معرفی شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها