خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شهر بسطام گفت: وفات حضرت ام البنین (ع) روز تکریم مادران و همسران شهدا نامیده شده است و باید همگان در این مسیر به وظیفه خود عمل کنند.
کد خبر: ۹۵۶۴۸۵۰
|
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

تکریم مادران و همسران شهدا وظیفه همگانی استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) به تمام مسیحیان و مسلمانان جهان به بررسی سجایا و فضایل حضرت مریم (س) مادر این پیامبر و حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و افزود: مریم دختر عمران است و همسر عمران یعنی مادر مریم (ع) دوست می‌داشت که فرزندی را که باردار است، فرزند پسر باشد تا مسئولیت پیامبری و خدمتکاری خدا و خانه او را به عهده گیرد؛ اما هنگامی که فرزند دختری به دنیا می‌آورد، به حکم قضا و قدر تن می‌دهد و بر پایه نذری که داشت، دختر را به خدمتکاری خانه خدا می‌فرستد، درحالی که امید داشت تا با تولد پسر، فرزندش نقش مهمتری در هدایت خلق به عهده می‌گرفت.
او ادامه داد: حضرت مریم (ع) بنا به نذر مادرش خادم بیت المقدس شد. وی در آنجا حضرت جبرئیل فرشته پرودگار را به صورت تمثال انسان زیارت کرد که او از روح الهی دمید و به فرمان خداوند به عیسی بن مریم (ع) باردار شد.
امام جمعه بسطام با تسلیت وفات حضرت ام البنین (ع) مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع) در ۱۳ جمادی الثانی است، گفت: این روز در تقویم روز تکریم مادران و همسران شهدا نامیده شده است.
رضوی نسب با گرامیداشت هفتم دی ماه روز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) افزود: سازمان نهضت سوادآموزی ایران یک سازمان دولتی ایرانی است که در سال ۱۳۵۸  به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند تشکیل گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها