خبرهای داغ:
سردار رادان گفت: بیش از ۱۳۰۰ سال است که از کربلای اباعبدالله می گذرد. این جاودانگی است که خدای متعال برای مکتب اباعبدالله و خاندان عصمت قرار داد تا کسانی بتوانند به تأسی از خاندان و سیره ایشان جاودانه باشند و ملتی که در مکتب اباعبدالله تربیت یافته، همواره زنده و پویا و شکست ناپذیر است.
کد خبر: ۹۵۶۵۲۹۳
|
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان قزوین، یادواره شهدای انتظامی استان قزوین با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان نظامی و انتظامی استان قزوین، خانواده معزز شهدا، پیشکسوتان، ایثارگران و جانبازان و مسوولان استانی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این یادواره بیان کرد: از شهدای عزیز استان قزوین، شهدای ارتش، سپاه، شهدای بسیجی، جهادی و فراجایی تشکر می کنم که محفل آراستند تا دقایقی برای توشه اندوزی دنیوی و ذخیره آخرت در این محفل حضور یابیم و در مراسمشان موجبات کسب فیض اخروی فراهم شود.

شهدا ثابت کردند با عشق ولایت می توان جهنم دشمن را به بهشت خودی تبدیل کرد

وی با اشاره به اثرات وجودی شهدا گفت: خوشحالم در استانی هستم که در کنار تمام سابقه تاریخی، بسیار رزمنده پرور است. استانی که فرزندان رزمنده خود را در هر لباسی به تمامی جبهه های حق علیه باطل از شرق تا غرب و جنوب و آن سوی مرزهای کشور فرستاد. خوشحالم در شهری هستم که شهدای آن چهره و ماندگار شدند. خوشحالم که در شهر ابوترابی ها هستم. ابوترابی هایی که اسارت را به اصالت تبدیل کردند و ثابت کردند که با عشق ولایت می توان جهنم دشمن را به بهشت خودی تبدیل کرد.

شهدا شهادت را خلق کردند 

فرمانده کل انتظامی کشور عنوان کرد: ابوترابی اسارت در بند بعثی و اسارت در چنگ دیوصفتان را تبدیل به بهشت جاودانی برای رسیدن به معبود خود معرفی می‌کند و بقیه را نیز همراه خود می کند. این شهر، شهر ابوترابی هاست و باید از این حیث به خود افتخار نمایید. خوشحالم در شهر عباس بابایی و احسان بابایی هستم و کسانی که نوع انتخابشان برای شهادت، شهادت را خلق کرد.

وی افزود: شهید بابایی مزین به خلقیات بسیار ویژه ای بود که اخلاق و تواضع و خشوع تنها بخشی از شخصیت این شهید والا مقام بود و در صحنه رزم که مثل یک شیر و یک مرد در میدان هوایی ظهور می کرد. قزوین شهر بابایی هاست شهر شهید احسان بابایی که چند روز پیش روی دستان شما مردم تشییع شد. شهر حسین لشگری هاست. حسینی که اسارت را به اسارت در آورد. قزوین شهر سه هزار شهید و جانبازان و آزاده و شهری است که رزمندگان آن در صحنه های مختلف جز حماسه چیزی از آن ندیدیم. حماسه های ماندگار در غرب و شرق و جنوب با عنوان دفاع مقدس و در زمانی که لازم بود تا مدافع ‌حرم باشند. 

شهدا با مکتب اباعبدالله جاودانه شدند

سردار رادان در ادامه یادآور شد: ارتباطی عمیقی بین این عاشقانه های شهدا با اباعبدالله الحسین وجود دارد. شهدای سپاه، بسیج، ارتش و فراجا پیوند ایثارگرانه رزمشان از انقلاب تا به امروز پیوندی بوده که نگاه و انتخاب آن اباعبداللهی است. چه در حرم چه در حریم چه در وطن چه در آن سوی وطن چه با دشمن خارجی چه با اشرار خارجی. آنچه شهدا را جاداونه کرد تمسک به یک مکتب با سه موضوع امت، امامت و مکتب و ایدئولوژی است و اگر این سه بال امت و مکتب و امامت نبود جاودانگی معنا نداشت و دفاع مقدس، جنگی همچون سایر جنگهای جهان بود. 

وی ادامه داد: آن که می ماند باید امامت و مکتب و پذیرش ملت را داشته باشد. مکتب سرخ اباعبدالله الحسین می تواند مکتب و ایدئولوژی پویا و سرخ را با مفاهیم ایثار و شهادت نشان دهد و به سمت جادوانگی سوق دهد و نقش ولایت در این مکتب نمایان می شود و این وجه تمایز رزمندگان جبهه دین و انقلاب و مقاومت با کسانی است که در دیگر نقاط جهان می جنگند.

رزمندگان حزب اله با نهضت اباعبدالله بروز و ظهور یافتند 

این مقام ارشد نظامی اضافه کرد: در نبرد حماس دلاور مردان مظلوم و مقتدر فلسطینی در برابر اسراییل ظالم و ضعیف، همین نقش را داشتند که از دو جناح حق و ظالم کشته شدند با این تفاوت که شهدای حماس جاودانه شدند و حزب ظلم به درک واصل شدند و این جاودانگی برگرفته از مکتب اباعبدالله الحسین است. شعار شهدای ما زیر بار ستم نمی کنند زندگی جان فدا می کنند از بر آزادگی است و این مکتب سرخ اباعبدالله است یعنی «نه» به ظالم و در کنار حق بودن تا شهادت. و کیست که امروز نداند رزمندگان حزب اله با نهضت اباعبدالله بروز و ظهور یافتند و این یعنی مسیر انقلاب و آزادگی، دلدادگی، ایثار و شهادت برگرفته از مکتب اباعبدالله الحسین است.

سردار رادان در ادامه بیان کرد: اسراییل از جمله کشورهای غاصبی است که لایه های اطلاعاتی نفوذناپذیر دارد که گروهی فلسطینی از این لایه ها می گذرند و با گرفتن اسیر و کشته، باز می گردند و این ننگی است که تا ابد بر چهره اسرائیل باقی می ماند و اگر امروز اسراییل به کودکستان و بیمارستان و اردوگاه حمله می کنند ناشی از وحشی گری این گرگ های درنده است.

ملت اباعبدالله، همواره پویا و شکست ناپذیر است

وی افزود: ۱۳۰۰ و اندی سال از کربلای اباعبدالله می گذرد و هر سال محرم و صفر و عاشورا و تاسوعا تازه تر و زنده تر می شود و این جاودانگی است که خدای متعال برای مکتب اباعبدالله و خاندان عصمت قرار داد تا کسانی بتوانند به تأسی از خاندان و سیره ایشان جاودانه باشند و ملتی که در مکتب اباعبدالله تربیت یافته، همواره زنده و پویا و شکست ناپذیر است.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به تلاش بیش از چهل ساله دشمنان انقلاب برای براندازی نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: چهل سال است که در هر تکانه ای که پیش می آید دشمنان کوردل انقلاب نوید سرنگونی جمهوری اسلامی را سر می دهند اما چهل بار ناامید شده و چهل بار شکست خورده اند. چرا که این مردم، مردم سیره شهدا و راه اباعبدالله هستند و قزوینی ها این برجستگی را به برکت شهدای استان زنده کرده اند.

سردار رادان در پایان گفت: در مسیر شهید قدم گذاشتن شاهد بودن می خواهد که اگر این شاخصه در وجود هر کس قرار گیرد آینده و آخرت خود را تضمین کرده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها