ضرورت استفاده از ظرفیت بازار برای توسعه فرهنگ در اردبیل

دادستان عمومی و امقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به دغدغه‌های موجود فعلی در عرصه فرهنگی کشور و استان گفت: استفاده از ظرفیت بازار برای توسعه فرهنگی در اردبیل لازم و ضروری است.
کد خبر: ۹۵۶۵۴۰۶
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

ضرورت استفاده از ظرفیت بازار برای توسعه فرهنگ در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، جلال آفاقی عصر یکشنبه در دیدار شورای مرکزی جامعه اصناف و بازاریان با اشاره به نقش بازار در سرنوشت جامعه و دغدغه‌های موجود فعلی در عرصه فرهنگی کشور و استان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بازار و ارتقا و احیای کارکرد آن به‌ویژه در حوزه فرهنگ عمومی برای توسعه فرهنگی در اردبیل لازم و ضروری است.

وی نقش بازار و کسبه در مقاطع مختلف انقلاب و دفاع مقدس و در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را یادآور شد و افزود: تأثیر بازاریان در مناسبت‌های مذهبی و ملی همواره برجسته و محوری بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل جریحه‌دار شدن عفت عمومی از طریق برخی موارد کشف حجاب و بدحجابی را برازنده شهر حسینی و دارالارشاد اردبیل ندانست و ادامه داد: تشکل‌های صنفی و صنوف باید در تقویت باورهای دینی در جامعه به رسالت خطیر خود عمل کنند.

آفاقی با تشریح جزئیاتی از الگوهای مدنظر دین مبین اسلام در حوزه فعالیت اقتصادی، خاطرنشان کرد: تلاش برای کسب روزی حلال و توسعه معیارهای اسلامی در دادوستد و تبدیل شدن بازار سنتی اردبیل به الگوی بازار تراز اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظرات