نمایشگاه دائمی عرضه محصولات مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از روسای اداره‌های تابعه در شهرستان‌های استان خواست تا با همکاری فرمانداری و شهرداری‌ها، نسبت به جانمایی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات مشاغل خانگی اقدام کنند.
کد خبر: ۹۵۶۵۴۲۴
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگاربسیج از زاهدان، خلیل‌احمد سلامی روز دوشنبه در نشست ارزیابی عملکرد اداره‌های تابعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات در مسیر کسب و کارهای خانگی بحث فروش و عرضه محصولات تولید شده از سوی شاغلان در این عرصه است، وزارت متبوع مستمر موضوع جانمایی و برپایی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات مشاغل خانگی را پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: بر اساس آمارها، سیستان و بلوچستان یکی از استان های مزیت‌دار حوزه مشاغل خانگی است و می‌طلبد دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط در زمینه حمایت جدی و عملی از فعالان و علاقمندان به این حوزه داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان حمایت از تشکیل تعاونی های تأمین نیاز مشاغل خانگی را یکی از برنامه های این اداره کل در استان بیان کرد و ادامه داد: صاحبان مشاغل خانگی می توانند در قالب تعاونی متشکل شوند و راحت تر محصولات خود را در بازار به فروش برسانند.

وی تشکیل "شورای تعاون" در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان را برنامه دیگر اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: بنا بر سیاست‌های دولت سیزدهم و تاکید استاندار، پیگیری مسائل مرتبط با تعاونی ها و تشکیل شرکت‌های تعاونی جدید با محوریت تعاونی های دانش‌بنیان، دانش‌آموزی و دهیاران در اولویت قرار گرفته که با تشکیل "شورای تعاون" بصورت راهبردی و عملیاتی دنبال می‌شود.

سلامی بر انجام بازدیدهای میدانی از شرکت‌های تعاونی تاکید کرد و افزود: رصد مستقیم و گفت‌وگو با قشر کارگری، کارفرمایی و تعاون‌گران استان در پیگیری سریع و دقیق مشکلات و جلب رضایتمندی مردم مؤثر است.

وی تصریح کرد: روسای اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها بطور مستقیم مشکلات متقاضیان تسهیلات اشتغال را پیگیری و در مدت ۲ هفته آینده گزارش اقدامات انجام شده را برای طرح در کارگروه اشتغال استان ارائه کنند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود منابع مالی حوزه اشتغال در استان، نباید مردم زمان زیادی را در نوبت دریافت تسهیلات باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار