مراسم گرامیداشت شهید گمنام و مادر شهید رحمانی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا در جوار مقبره علامه ملا عبدالله بهابادی بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۵۴۹۱
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد دراین مراسم باگرامیداشت یادوخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و ۱۵۶ شهید شهرستان وشهدای گمنام گفت: امروزایثار، شهادت، مردانگی وخون این شهیدان ایران اسلامی را بیمه کرده وامنیت امروز ما مدیون رشادت وازجان گذشتگی شهدا وخانواده آن‌ها است.
عباس اقبال با بیان اینکه شهدا در زمان هشت سال دفاع مقدس جان خود را تقدیم نظام و آرمان‌های انقلاب کردند تا عزت، استقلال و امنیت جمهوری اسلامی محفوظ بماند افزود: شهدای گمنام برای اهل آسمان نام آشنا و درخشان هستند و برای ما ناشناخته اند.
رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد با تاکید براینکه ایثار، خلوص، فداکاری درسی است که شهدا به ما یاد می‌دهند، اظهارداشت: شهدا هویت بخش جامعه ما هستند و آنان مرزداران، فضیلت، امنیت، استقلال و سرافرازی ملت ایران هستند و از برکت همین شهادطلبی و ایثارگری‌ها دشمنان این مرز و بوم به وحشت افتاده اند..
اقبال دربخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم نمودن جنایات دد منشانه رژیم صهیونیستی درسرزمین غزه و فلسطین اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: زمانی در غزه مردم با سنگ با رژیم صهیونیستی می‌جنگید ند، اما از و قتی که بسیج فرهنگ خود را به غزه و کرانه باختری و لبنان منتقل کرد سرزمین‌هایی که در محاصره رژیم صهیونیستی بودند در حرکت معجزه آسایی به سلاح‌ها مجهز شدند. غزه از نظر جغرافیایی گرچه کوچک است، اما از نظر سیاسی و اجتماعی و با توجه به فجایع اخیر رژیم صهیونیستی، در قلب ملت‌های جهان جای گرفت و در اجتماعات پرشور کشور‌های اروپایی گرچه حاکمان آن ایجاد کنندگان صهیونیست هستند، اما مردمان آن از فلسطین دفاع می‌کنند.
رئیس شورای اسلامی بهاباد بابیان اینکه کمتر کسی تصور می‌کرد ارتش و نظام امنیتی رژیم صهیونیستی تا این حد به فروپاشی و سقوط نزدیک باشد. عملیات طوفان الاقصی به صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی و آمریکا این واقعیت را نشان داد که فروپاشی رژیم بسیار بسیار نزدیک‌تر و ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنند.
درادامه این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد هم درسخنانی با زنده نگهداشتن یاد ونام خاطره شهدای دفاع مقدس وشهدای مدافع حرم وشهدای گمنام گفت: شهیدان ما الهام گرفته از فرهنگ کربلا و عاشورا در جبهه‌های دوران دفاع مقدس حاضر می‌شدند و امتداد این پیام نیز امروز به فلسطین و رزمندگان حماس رسیده است.
سرهنگ حمیدرضا فرهمند با بیان اینکه هنر رژیم صهیونیستی در جنگ با مظلومان غزه، کودک کشی، محاصره بیمارستان و کشتار زنان و کودکان است، گفت: امروز با اقدامات رزمندگان جبهه مقاومت عرصه بر رژیم صهیونیستی تنگ‌تر شده است و آن‌ها به هر حربه‌ای دست می‌زنند تا این شکست خود را پوشش دهند.
وی با اشاره به جایگاه ایثار و شهادت در دین مبین اسلام اظهار کرد: همه ما مدیون شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافعان امنیت کشور وشهدای گمنام هستیم و خانواده شهدا چشم و چراغ ما هستند.
فرهمند بابیان اینکه شهدا بهترین الگو برای جوانان و نسل جدید هستند، گفت: باید این الگو‌ها برای آن‌ها معرفی و برنامه‌های فرهنگی در این راستا تقویت شوند.
مداحی توسط مداحان اهل بیت عصمت وطهارت واجرای دکلمه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات