مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به سیستان و بلوچستان و بازدید از پروژه‌های بندری و راه‌اسازی؛ ۹۶ کیلومتر از کریدور بزرگراهی در استان و کریدور بزرگراهی جنوب به شمال شرق به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال را در محدوده چابهار افتتاح کرد.
کد خبر: ۹۵۶۵۶۶۷
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، کریدور بزرگراهی نوار ساحلی کشور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر از پسا بندر در استان سیستان و بلوچستان آغاز و پس از عبور از استان‌های هرمزگان و بوشهر به شلمچه در استان خوزستان منتهی می‌شود.

بنابراین گزارش ۳۱۲ کیلومتر از این کریدور در استان سیستان و بلوچستان واقع شده که ۹۱ کیلومتر آن در حال بهره‌برداری است، ۲۰۵ کیلومتر از طول این کریدور بزرگراهی در دست اجرا و ۱۶ کیلومتر در انتظار مناقصه قرار دارد.

همچنین در راستای تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی کشور در استان سیستان و بلوچستان قطعه دوم کاروان - کنارک به طول ۲۲ کیلومتر به ارزش ۶۰۰۰ میلیارد ریال، باند دوم چابهار - کنارک به طول ۱۸ کیلومتر به ارزش ۵۰۰۰ میلیارد ریال همراه با قطعه اول چابهار - پسا بندر به طول ۱۸ کیلومتر به ارزش ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال در جریان سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

کریدور جنوب - شمال شرق کشور به طول ۱۷۷۱ کیلومتر از بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان آغاز و پس از عبور از استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی به پایانه‌های مرزی سرخس و باجگیران در شمال شرق کشور متصل می‌شود.

در همین راستا، ۶۴۶ کیلومتر از این کریدور در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است که ۱۲۳ کیلومتر آن در دست بهره‌برداری، ۲۰۵ کیلومتر این کریدور بزرگراهی در دست‌ساخت و ۳۱۸ کیلومتر دیگر در دست مطالعه قرار دارد.

گفتنی است، در راستای تکمیل کریدور جنوب - شمال شرق در استان سیستان و بلوچستان قطعه اول چابهار - ایرانشهر به طول ۱۷ کیلومتر به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد ریال، قطعه سوم خاش - ایرانشهر به طول ۱۱ کیلومتر به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد ریال همراه با قطعه چهارم خاش - ایرانشهر به طول ۱۰ کیلومتر به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد ریال امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، درگاه ایران به آسیای جنوب شرقی از طریق اقیانوس هند بوده و این استان مبدأ کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور و کریدور بزرگراهی جنوب به شمال شرق کشور است.

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان پس از این افتتاح از پروژه‌های بندر شهید بهشتی به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و سپس از راه‌آهن در حال ساخت چابهار به خاش بازدید خواهد کرد.

ارسال نظرات