خبرهای داغ:

به بهانه کنگره ۲۴هزار شهزد استان خوزستان

سرباز شهید عباس قیم در روز یکم مهرماه سال ۱۳۴۱ در خرمشهر دیده به جهان گشود، کودکی خود را در زادگاهش پشت سر نهاد و از همان دوران به تکالیف شرعی خود عمل می‌کرد.
کد خبر: ۹۵۶۵۶۹۹
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، از کودکی نماز می‌خواند و روزه می‌گرفت و بیشتر در مساجد حضور داشت، به‌دلیل مشکلاتی که داشت نتوانست زیاد درس بخواند و به همین دلیل نیز با کار کردن کمک خرج خانواده خود شد.

نماز خود را در اول وقت و در مسجد اقامه می‌کرد و مقید به این کار بود، همچنین دوستان خود را به این امر سفارش می‌کرد.

جوانی پاکباخته، باصداقت، متواضع و فروتن بود، به‌همه احترام می‌گذاشت و در حد توان در رفع گرفتاری مستمندان و همنوعان خود تلاش می‌کرد.

در سال‌های نخست جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که جوانی رشید و رعنا شده بود همراه با دیگر جوانان ایرانی به خدمت سربازی اعزام شد و سپس از طریق ارتش جمهوری اسلامی ایران به جبهه رفت.

در هنگام نبرد با دشمنان اسلام این جوان عرب خوزستانی در تاریخ ۲۲ دی‌ماه سال ۱۳۶۲ به فیض شهادت نائل آمد و نام خود را در دفتر 24 هزار شهید خوزستان ثبت کرد.

پس از شهادت پیکر پاک سرباز شهید عباس قیم به محل سکونت خانواده جنگ زده‌اش در شهر هفتگل انتقال یافت و با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا تشییع شد.

شهید عباس قیم در آغاز دوره جوانی در سن ۲۱ سالگی در منطقه عملیاتی شرهانی شهد شیرین شهادت را نوشید و تربت پاکش در گلزار شهدای هفتگل در جوار مزار شهید احمد مکوندی زیارگاه عاشقان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار