در قالب آیین نکوداشت و تکریم از خیریه‌ها صورت گرفت؛

تجلیل از ستاد دیه استان اردبیل

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با حضور معاون قضایی رئیس ‌کل دادگستری به پاس یاری‌رسانی به خانواده‌های زندانیان، از مدیر ستاد دیه استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۷۵
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

تجلیل از ستاد دیه استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نشست اعضای هیأت امنای ستاد دیه برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل، اظهار کرد: همکاری مناسبی بین کمیته امداد و ستاد دیه اردبیل وجود دارد تا بتوانیم بخشی از مشکلات خانواده‌هایی که سرپرست آنها زندانی است را برطرف کنیم.

وی به حمایت کمیته امداد از ۵۴۵ خانواده زندانی اشاره کرد و گفت: این تعداد خانوار شامل یک‌هزار و ۳۵۲ نفر هستند که همچون سایر مددجویان تحت حمایت، از تمامی خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به پیشینه کمیته امداد در یاری‌رسانی به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تصریح کرد: این نهاد با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه می‌کوشد به زندانیان جرایم غیرعمد کمک کند تا از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده مهمترین رویکرد این نهاد است، افزود: آزادی سرپرست خانوار موجب دلگرمی اعضای خانواده شده و فرزندان را از سایر آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد.

وی همکاری همه‌جانبه با ستاد دیه در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: از یکایک نیکوکاران خواستاریم تا در این زمینه نیز یاریگر کمیته امداد باشند تا بتوانیم گرمابخش منازل مددجویانی باشیم که سرپرست آنها به دلیل جرایم غیرعمد و یا محکومیت مالی در زندان به سر می‌برد.

در این نشست معاون قضایی دادگستری استان اردبیل با قدردانی از جامعه خیران استان، اضافه کرد: در جلسه ستاد دیه استان ۲۲ نفر محکوم جرایم مالی و غیرعمد با مبلغ محکومیت ۶۲ میلیارد تومان با کمک آورده خود محکومان، گذشت شکات، اعصار و تقسیط و نیز اعطای تسهیلات بانکی از زندان‌های استان آزاد شدند.

یوسف خدادادی بیان کرد: علی‌رغم کمک‌های صورت گرفته، هم اکنون ۲۰۰ نفر محکوم مالی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس بوده و چشم انتظار و یاری خیران و مردم استان هستند تا به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

به گزارش بسیج، در این جلسه در قالب آیین نکوداشت و تکریم از خیریه‌ها، کریم‌الله محبوبی مدیر ستاد دیه استان اردبیل تجلیل شد.

ارسال نظرات