مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام به اقدام‌های این مجموعه در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون ۲۴ طرح آموزشی با ۶۱ کلاس درس به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۹۵۶۵۹۹۶
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام به اقدام‌های این مجموعه در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون ۲۴ طرح آموزشی با ۶۱ کلاس درس به بهره برداری رسیده است.
جلال حمره روز سه شنبه در حاشیه رویداد جام رسانه امید در گفتگو با خبرنگار ترنم بهاری از ایلام، اظهار کرد: نگاه دولت در خدمات‌دهی به دانش‌آموزان بسیار بلند و ویژه است و در این مدت علاوه بر ساخت مدرسه؛ ۱۵۸ طرح عمرانی آموزشی در این استان اجرایی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از تامین ۹۴ فضای آموزشی برای دانش آموزان این استان در قالب ۲۲۸ کلاس درس در دولت سیزدهم خبر داد.

وی تعمیر اساسی مدارس به تعداد ۱۸ مورد با ۱۴۰ کلاس، احداث ۲۳۷ سرویس بهداشتی و آبخوری، استانداردسازی ۳۹۰ مدرسه با یک هزار و ۹۵۰ کلاس، عایق رطوبتی پشت بام مدارس به میزان ۱۸۰ هزار متر مربع و اجرای آسفالت محوطه مدارس را از دیگر اقدام‌های دولت در مدت ۲ سال گذشته برشمرد.

حمره همچنین به آغاز طرح‌های عمرانی آموزشی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این مدت همچنین ساخت ۷۰ طرح آموزشی با ۲۳۱ کلاس درس با ۳۴هزار متر مربع و اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، هفت طرح ورزشی استخر و سالن ورزشی با زیر بنای ۶ هزار و ۶۹۲ متر مربع با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال و ۵۶ مورد احداث و تعمیر سرویس بهداشتی آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام تصریح کرد: ساخت ۴۷ پروژه آموزشی با ۲۱۱ کلاس درس، ۱۳ مورد تعمیر اساسی و استانداردسازی، ساخت ۲۴ مورد سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس و هفت فضای ورزشی در دست اقدام است.

وی به اقدام‌های این مجموعه در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون ۲۴ طرح آموزشی با ۶۱ کلاس درس به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام برنامه‌های عملیاتی در دست اجرای این اداره کل را حذف مدارس سنگی و تخریبی، ساخت مدارس سبز، مدارس کانون محله، مدرسه فاخر، توسعه سرانه ورزشی دانش آموزان و صنعتی سازی در مدارس عنوان کرد.

اقدامات انجام شده توسط نوسازی مدارس در ایام اربعین حسینی:
وی در ادامه گفت: فراهم کردن خدمات و امکانات مناسب برای زوار آقا امام حسین (ع) بطوریکه از رنج و مهنت مسیر سفر آنان کاسته شود اقدامی ارزشمند وستودنی است. مرز بین المللی مهران به دلیل برخورداری از امنیت مناسب و کوتاهی مصافت تا عتبات عالیات بیش از سایر مبادی خروجی به کشور عراق مورد توجه زوار گرامی است و همین مسئله اهمیت زیر ساخت و امکانات را برای آنان دوچندان کرده است بر این اساس اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام در راستای آماده نمودن زیر ساخت مدارس برای اسکان و خدمت به زوار عزیز اقداماتی بشرح ذیل را انجام داده است.
۱- ساماندهی و دسته بندی مدارسی که امکان اسکان زوار را داشته باشند و اعلام به ستاد اربعین
۲- اعلام نیاز مدارس مشمول اسکان به استان‌های معین جهت جذب کمک‌های مردمی گروه‌های جهادی و استان‌های معین
۳- تعمیر اساسی و جزئی تعداد۵۰ مدرسه در شهرستان‌های ایلام، ایوان و مهران به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال
۴-خرید سیستم‌های سرمایشی شامل کولر ابی، کولر گازی، آبسردکن و یخچال به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال
۵-توزیع موکت و فرشینه بین مدارس مسیر اربعین
۶-ایجاد موکب برای زوار عزیز و تجهیز آن
۷-شاداب سازی تعداد ۲۵۰ مدرسه در طرح شهید عجمیان برای اسکان زائرین
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام در پایان در تعریف معماری سبز گفت: معماری سبز یکی از گرایش‌ها و رویکرد‌های نوین معماری است این معماری که برخاسته از مفاهیم توسعه پایدار است در پی سازگاری و هماهنگی با محیط زیست یکی از نیاز‌های اساسی بشر در جهان کنونی است.
ساختمان‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که قادر به استفاده از اقلیم و منابع انرژی محلی باشند شکل و نحوه استقرار ساختمان و محل قرارگیری فضا‌های داخلی آن می‌توانند به گونه‌ای باشد که موجب ارتقاء سطح آسایش درون ساختمان گردد و در عین حال از طریق عایق‌بندی صحیح موجبات کاهش مصرف سوخت فسیلی پدید آید مدرسه سبز صرفاً به دنبال کاهش مصرف به نوعی که رضایت کاربران را تحت تاثیر قرار دهد نبوده و مسلماً رضایت آسایش کاربران در اولویت است.
اداره کل نوسازی مدارس ایلام دو مدرسه ۱۲ کلاسه سبز ایوان و ۶ کلاسه سبز ایلام را با رویکرد معماری سبز طراحی و در دست اجرا دارد.
مدرسه به مثابه کانون محله: مدرسه از موثرترین فضای شهری است که نقش مهم و موثری در حرکت فرهنگی و اجتماعی یک تمدن دارد مدرسه خود از دو بعد ظاهری با کارکردی آموزشی و بعد محتوایی با وجهی تربیتی و اجتماعی و فرهنگی برخوردار می‌باشد.
ساختن به تمام وجوه مدرسه و باز تعریف آن در کالبد محل‌های مسکونی با ویژگی‌های معماری ایرانی می‌تواند نقش اساسی در ترکیب محتوایی و سبک زندگی جامعه را بر جای بگذارد.
معمار در مدرسه ۶ کلاسه ایلام با ارائه راهکار‌های کارکردی از جمله طراحی سالن ورزشی و سالن اجتماعات با دسترسی مجزا و امکان استفاده در طول تمام شبانه روز نقش مدرسه را به عنوان بخشی از زندگی محله‌ای_ شهری ترسیم نموده است.
# پیشرفت_ ایران
# پشرفت_ایلام
#لیک_ رسانه _جام امید
#تیم رسانه‌ای شهید محمد صادق محمدی

ارسال نظرات