خبرهای داغ:

اهواز میزبان دومین کنگره بین المللی بهداشت و صنایع غذایی

دومین کنگره بین المللی بهداشت و صنایع غذایی با شعار توسعه صادرات، آینده روشن برای تعامل سازنده تولیدکنندگان کالا‌های سلامت محور داخلی با بازرگانان و سرمایه‌گذاران در اهواز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۶۰۲۶
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران- شعبه خوزستان، این کنگره را با همکاری سازمان غذا و دارو و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز، سوم تا پنجم اسفند ماه سال جاری در محل تالار همایش‌های امام رضا (ع) شهرک نفت برگزار می‌کند.

 

شورای سیاست‌گذاری کنگره، ارتقای کیفیت و بازده محصولات ایرانی و افزایش ایمنی و امنیت غذایی در کشور، با علم به موقعیت اقتصادی ویژه و پتانسیل بالقوه خوزستان برای تبدیل شدن به هاب صادرات کالا‌های سلامت محور به کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله عراق، عمان و ... را مورد هدف قرار داده است.

 

در راستای توسعه صادرات غیر نفتی و رشد اقتصادی کشور، ایجاد بستری برای تعاملات سازنده تولیدکنندگان کالا‌های سلامت محور داخلی با بازرگانان و سرمایه گذاران در دستور کارکنگره قرار دارد.

 

۱۲پنل تخصصی مرتبط با حیطه‌های مختلف بهداشت و صنایع غذایی، ایمنی غذایی، امنیت غذایی و تغذیه شامل لبنیات، شکر و محصولات جانبی نیشکر، آرد و فرآورده‌های نانوایی، چاشنی و افزودنی، محصولات پتروشیمی در مواد غذایی و بسته‌بندی‌های غذایی، حرکت به سمت امنیت غذایی پایدار، فرآورده‌های روغنی، پالایشگاه غلات، قنادی و خرما، آبمیوه و نوشیدنی، فرآورده‌های گوشت و شیلات و تغذیه بیمارستانی برای دومین کنگره بین‌المللی بهداشت و صنایع غذایی تعیین شده است.

 

در این گردهمایی بین‌المللی‌دانشمندان برتر کشور در حوزه تغذیه و صنایع غذایی، اساتید و صاحب نظران داخلی و خارجی، مسئولین دولتی و غیر دولتی اعم از ریاست و معاونین سازمان غذا و دارو، استانداری خوزستان، اتاق بازرگانی، ریاست دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، نمایندگانی از مدیریت توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سفیران، بازرگانان و سرمایه‌گذاران کشور‌های هدف صادرات محصولات ایرانی و ... حضور خواهند داشت

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار