مدیرکل بهزیستی استان البرز از رایگان شدن حمل ونقل شهری و نیم بها شدن حمل و نقل برون شهری برای افراد دارای معلولیت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۶۱۵۴
|
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: با عقد تفاهم نامه همکاری چهار جانبه میان سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری وهمچنین بانک پارسیان جهت اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از معلولان مبنی بر استفاده افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید غیر از معلولان (ذهنی و روان) از خدمات حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بصورت نیم بها بهره مند می‌شوند که اجرای این طرح در دست اقدام و مقرر است بزودی اجرایی شود.
رایگان و نیم بها شدن حمل و نقل شهری و برون شهری برای افراد دارای معلولیت
وی گفت: شرایط استفاده به این شکل خواهد بود که، بانک پارسیان از طریق دریافت اطلاعات کامل مددجویان از سامانه UI سازمان بهزیستی برای همه افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید (غیر از معلولان ذهنی و روان) کارت اعتباری پارسیان صادر می‌نماید و پس از آن از طریق بهزیستی شهرستان‌ها و مراکز مثبت زندگی صدور کارت مذکور جهت تحویل به افراد دارای معلولیت اطلاع رسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: توانخواهان برای سفر‌های برون شهری (ریلی و هوایی و دریایی) از طریق سامانه فروش بلیط تاپ ثبت نام نموده و طبق کارت‌های اعتباری به میزان ۲۰میلیون ریال برای هرمعلول خرید بلیط را بصورت نیم بها انجام داده و از این خدمات استفاده می‌نمایند.

وجیهه محمدی فلاح با اشاره به مزایای این طرح بیان کرد: در صورت اجرایی شدن مفاد این تفاهمنامه تسهیل استفاده افراد دارای معلولیت از خدمات ایاب و ذهاب، رفع مشکلات زیر ساخت‌های الکترونیکی خدمات، ارائه تور‌های گردشگری ویژه افراد دارای معلولیت، توسعه گردشگری سلامت و امکان حضور افراد دارای معلولیت در اماکن زیارتی و سیاحتی از مزایای این طرح خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها