مدیر کل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران مطرح کرد

آذربایجان شرقی پیشرو فعالیت های مرتبط با نقشه و اطلاعات مکانی در کشور

تبریز- مدیر کل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران، آذربایجان شرقی را پیشرو فعالیت های مرتبط با نقشه و اطلاعات مکانی در کشور دانست.
کد خبر: ۹۵۶۶۱۹۷
|
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بهنام نصوحی در جلسه تخصصی با کارشناسان نقشه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بر اهمیت بروزرسانی نقشه‌های شهری و روستایی، جاری ساختن نظام مدیریت دانش تخصصی، بهره وری و نوآوری مبتنی بر سيستم‌هاي نوين و کاربردی در تولید و ارائه نقشه و اطلاعات مکانی تاکید کرد.

وی نقش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را در مدیریت، برنامه ریزی و اجرای تنظيم و تدوين اهداف، برنامه‌ها و نظام های مرتبط با مأموريت های حوزه نقشه و اطلاعات مکانی در راستاي مأموريت و اهداف کلان بسیار پررنگ عنوان کرد.

نصوحی بیان کرد: اطلاعات مکانی در سرشماری ثبتی مبنا نقش ویژه ای داشته و اجرای طرح‌هاي آمارگيري و سرشماري‌ها به منظور نظارت بر استفاده از اطلاعات مكاني و نقشه‌های پایه در فرایند تولید آمار بسیار ضروری است.

مدیر کل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران همچنین بکارگیری استانداردها، اصول و شاخص های کمی و کیفی در فرایند تهیه، بهنگام سازي و آماده سازي نقشه های آماری و حوزه بندی های مرتبط را نیز بسیار مهم دانست.

وی در ادامه بر لزوم همكاري و مشاركت در اجراي امور تعیین شده مرتبط با ارتقای سواد آماري، ترويج و نهادينه كردن فرهنگ آماري در سطح استان و اهتمام در اشاعه فرهنگ استفاده از اطلاعات مكاني و GIS و همچنين ارایه خدمات اطلاعات مكاني، تاکید کرد.

نصوحی همچنین از اهمیت مشارکت در ارایه نتایج و گزارش های تخصصی و کاربردی در سطح استان و نشریات آماری، برقراری تعامل و ارتباط با واحدهای ذیربط مرکز آمار و بخش خصوصی به منظور تهيه، بهنگام سازی و نظارت نقشه و اطلاعات مكاني، گسترش تعاملات و ارتباطات با مراكز علمي – پژوهشي، دانشگاه ها، دستگاه ها و مؤسسات خصوصی در راستاي توليد، بهنگام سازی و تأمین اطلاعات مكاني و جلوگیری از موازی کاری ها در فرایند تهیه نقشه‌های استان، یاد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها