استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان را باید تا مرحله تجاری‌سازی در پارک حمایت کنیم و زمانی که به مرحله تجاری‌سازی و سوددهی رسیدند، باید این شرکت‌ها از پارک علم و فناوری خارج شوند.
کد خبر: ۹۵۶۶۸۳۷
|
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرکتی موفق است که روزبه‌روز توسعه پیدا کند و دنبال تولید ثروت باشد، بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید فناوری‌های جدید را به کارخانه‌های استان تزریق و نباید این کارخانه‌ها با روش‌های قبلی تولید کنند.
 
وی افزود: ما باید در همه زمینه‌ها دنبال نوآوری و فناوری‌های جدید باشیم دنبال مهندسی معکوس در عالم و طبیعت الهی که مشاهده می‌کنیم باشیم، قرآن به زیبایی و ساده راه را برای ما روشن کرده است دریچه‌های عظیم علمی را برای ما بازکرده است.
 
کرمی تصریح کرد: اگر توسعه شرکت بر پایه علم نباشد، شکست می‌خورد و این شرکت‌ها باید دنبال تغییر و پیشرفت باشند.
 
وی تصریح کرد: مهارت باید از آموزش‌وپرورش شروع شود و دانش‌آموزان در مدرسه ایده‌پرداز شوند این ایده‌ها را توسعه دهند و به محصول تبدیل کنند.
 
استاندار خاطرنشان کرد: دانشگاه باید خوب راهبری کند، هرجا توسعه‌ای اتفاق می‌افتد محورش باید دانشگاه باشد.
 
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر نیرویی که دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی تحویل می‌دهد نیرویی توانمند و خلاق که کار مهارتی انجام بدهد، نیست و اکثر فارغ‌التحصیلان دنبال استخدام‌شدن هستند.
 
استاندار در بخش دیگری از سخنانش گفت: به دنبال نشستی که با استاندار کراچی داشتیم، ارتباطات روبه‌افزایش است و مرز فرصت است و پاکستان بازار بزرگی برای کشور و سیستان و بلوچستان است و باید از این فرصت استفاده کرد.
 
وی بیان کرد: هر مجموعه صنعتی باید یک پشتوانه علمی داشته باشد ما باید در کمترین زمان مجوزها را صادر کنیم، برای این شرکت‌ها تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم همه دستگاه‌های اجرایی باید با پارک علم و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در تعامل و ارتباط باشند و مشکلات را برطرف کنند.
 
رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تأکید کرد: در حوزه اعتبارات غیر از اعتباراتی که دولت برنامه‌ریزی کرده است ما هم اعتباری استانی با درصد کم‌بهره در نظر گرفته‌ایم که به شرکت‌ها کمک کنیم.
 
 کرمی بیان کرد: هیچ جامعه‌ای بدون تلاش به جایی نمی‌رسد و جامعه‌ای موفق است که اهل تلاش باشد در استان فرهنگ کار آسیب‌دیده و باید تلاش جدی داشته باشیم و کارها را توسعه و کاردانشی انجام دهیم.
 
وی گفت: نظام اسلامی مدیری نیاز دارد که دارای فکر و خلاقیت و نوآوری باشد باید شاهد تحولی عظیم در حوزه اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی باشیم.
 
استاندار در پایان اظهار کرد: ما در اتاق بازرگانی استان تاجر نداریم و برنامه داریم تعداد ۲۰۰ نفر از جوانان مستعد استان را آموزش تجارت و بازرگانی دهیم سیستان و بلوچستان استانی تجاری، معدنی و کشاورزی است.

ارسال نظرات