استاد حوزه علمیه

مادران نقش مهمی در تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این نکته که مادران نقش بسزایی در تحقق سبک زندگی اسلامی دارند؛ گفت: دختران امروز، مادران آینده هستند و نقش تربیتی فرزندانِ امروز در نسل آینده هویدا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۷۰۴۶
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ طاهره اسکندری‌ استاد حوزه و دانشگاه در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز مادر در «دورهمی مادر_دختری» در در حسینیه عاشقان ثارالله شهر اراک با اشاره به نقش مهم تربیتی مادران گفت: نقش زن در خانواده از محورى‌ترين نقش‌ها بوده و دو وظيفه بسيار اساسى و حياتى در خانواده به عهده زن گذاشته شده و آن وظيفه همسرى و مادرى است.
وی افزود: اين دو نقش از حياتى‌ترين و اصيل‌ترين نقش‌ها در ايجاد سلامت در جامعه است؛ زن مظهر سكونت و مودت و دو عامل مهم براى ايجاد سلامت روانى در افراد و نهايتاً در جامعه است.
این استاد حوزه تصریح کرد: خانواده بهترين زمينه‌ساز كمال زن و مرد است و آثار عمده‌اى در ارتقاء، رشد و پويايى جامعه ايفا مى‌كند و زن محور خانواده است.
اسکندری با تاکید بر حفظ رابطه درست مادر دختری گفت: مادر و‌ دختر باید نیازهای روحی خود را با هم شفاف بیان کنند. مادران و دخترها سعی کنند تا باب صحبت را باهم باز کنند، اختلاف‌ها را باهم کم کرده و دوست صمیمی همدیگر باشند.
وی ادامه داد: مادر و دختر باید انتظار واقع‌بینانه از یکدیگر داشته باشند؛ همچنین مادران خط قرمزهای خانواده را برای فرزندان خود مشخص کنند.
اسکندری با تاکید بر این نکته که مادران نقش بسزایی در تحقق سبک زندگی اسلامی دارند؛ گفت: دختران امروز، مادران آینده هستند لذا نقش تربیتی فرزندانِ امروز در نسل آینده هویدا می‌گردد.
این استاد حوزه تصریح کرد: تربیتی که همراه با سبک زندگی اسلامی ایرانی باشد، می‌تواند مادرانی مسئولیت پذیر، دیندار و همواره در مسیر دین و اسلام را تربیت نماید، در این راستا جوامع غربی تلاش می‌کنند تا با تبلیغات نامناسب، زندگی‌ها را بر مدار سبک زندگی غربی بچرخانند.
وی افزود: مادران اجازه انتقاد و صحبت کردن به دختران خود را بدهند چراکه با انجام این کار حس اعتماد به نفس به فرزندان خود می‌دهید.
اسکندری خاطرنشان کرد: حفظ حریم‌ها و احترام قائل شدن به یکدیگر باید در اولویت باشد و  علایق و سلایق همدیگر را خوب بشناسید.

ارسال نظرات