مدیرکل صمت اردبیل خبر داد؛

افزایش صادرات از اردبیل به کشورهای حوزه قفقاز

اردبیل- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال‌جاری با افزایش صادرات و تعاملات قانونی با کشورهای حوزه قفقاز روبه‌رو هستیم.
کد خبر: ۹۵۶۷۳۸۰
|
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

افزایش صادرات از اردبیل به کشورهای حوزه قفقاز

به گزارش خبرنگار بسیج، مسعود ایرانی عصر دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت صادرات و واردات استان اردبیل، اظهار کرد: با افزایش صادرات محصولات متنوع به آذربایجان و کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز شرایط برای رشد و بالندگی اقتصادی نیز در استان اردبیل فراهم آمده است.

وی تصریح کرد: در کنار افزایش صادرات، ما با کاهش واردات در ۹ ماهه اخیر روبه‌رو بودیم و قطعاً افزایش چشمگیر صادرات و تعاملات با کشورهای حوزه قفقاز می‌تواند یک فرصت استثنایی در ایجاد تحول بیشتر باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بر اساس آمار گمرکات در هشت ماهه امسال از نظر ارزش ۱۲ درصد و از نظر وزن ۹ درصد صادرات استان اردبیل به کشورهای همسایه افزایش یافته است.

ایرانی افزود: ۲۱۰ تن انواع محصولات به ارزش ۱۰۵ میلیون دلار از طریق گمرک بیله‌سوار صادر شده که مقصد صادرات این محصولات آذربایجان، روسیه، بلاروس و کشورهای حوزه قفقاز بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عمده محصولات صادراتی سیب‌زمینی، مصالح ساختمانی، شیشه، کاشی و دیگر محصولات تولید شده استان بوده و در کنار آن صادرات خدمات فنی، مهندسی را نیز شاهد بودیم.

ایرانی اضافه کرد: افزایش صادرات مسیر و افق روشنی را پیش روی همه ما قرار می‌دهد و سعی بر این است تا روند صادرات محصولات از لحاظ وزنی و ارزشی تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: از لحاظ واردات نیز شرایط کاهشی را در استان شاهد هستیم به طوری که در هشت ماهه امسال از نظر وزن ۱۷ درصد و از نظر ارزش ۳۴ درصد میزان صادرات استان کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: همه این فعالیت‌ها نشاندهنده روند رو به رشد استان در مسیر صادرات است که نتایج مثبتی را نیز به همراه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار