مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی اردبیل:

کشاورزان مراقب گسترش «آفت شته» گندم در مزارع باشند

اردبیل- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: زارعان و کشاورزان با پایش دقیق عوامل خسارت زا بیماری‌های گندم و جو مراقب گسترش «آفت شته» در مزارع باشند.
کد خبر: ۹۵۶۷۴۰۲
|
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

کشاورزان مراقب گسترش «آفت شته» گندم در مزارع باشند

به گزارش خبرنگار بسیج، یحیی آذرمی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان که در آن شاهد افزایش دما و کاهش رطوبت هستیم و با توجه به تداوم این شرایط در روزهای آینده شرایط برای گسترش آفت «شته گندم» در مزارع سبز گندم و جو وجود دارد.

وی افزود: کشاورزان و گندم‌کاران استان باید ضمن بازدید مکرر از مزارع خود در صورت مشاهده هرگونه علائم خسارت شته به مراکز خدمات جهاد کشاورزی محل زندگی خود مراجعه کرده و از توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان بهره‌مند شوند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: ارغوانی شدن برگ و ساقه یا خطوط زرد رنگ کشیده داخل برگ‌ها از علائم این آفت است که خوشبختانه تمامی کشاورزان زحمتکش استان این آفت را به خوبی می‌شناسند.

آذرمی خاطرنشان کرد: از کلیه بهره برداران می‌خواهیم با مشاهده علائم این آفت و یا خود آفت سریعاً به مراکز خدمات محل زندگی خود مراجعه کرده و نسبت به انجام عملیات سمپاشی مزارع خود با آفت کش مناسب اقدام کنند.

ارسال نظرات