خبرهای داغ:
دیدار صمیمانه فرمانده کل سپاه پاسداران و معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با مسئولان فدراسیون فوتبال و اعضای تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۷۴۷۸
|
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران بعد از ظهر روز سه‌شنبه (۱۲ دی) در دیدار صمیمانه با اعضای تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال بانوان و اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی و سرمربی تیم ملی فوتسال مردان گفت: ورزشکار‌ها تمثال زیبای هویت فرهنگی جامعه ما هستند. اصلا ورزش بازتاب دهنده فرهنگ و هویت یک جامعه است. ورزشکاران مظاهر و نشانه‌های درخشان فضیلت‌های یک جامعه هستند... اینکه خیابان‌ها به خاطر نگاه کردن به ساق پای شما خلوت می‌شوند، یک واقعیت است. حتی من که فرمانده سپاهان هستم و مسائل حیاتی امنیت ملی را دنبال می‌کنم، خیلی وقت‌ها بر اساس دیدن مسابقات شما ساعات کاری‌ام را تنظیم می‌کنم.

وی افزود: اغلب شما را به نام کوچک می‌شناسم. از دورانی که راهنمایی بودم نام فوتبالیست‌ها برای من مقدس بود. از وقتی که یادم می‌آید از علی پروین، حسن روشن علی جباری همایون بهزادی جعفر کاشانی و... تا الان، همه شما را می‌شناسم. شاید شما اینطور فکر نکنید. مثلا روزبه چشمی آنجا نشسته! (این اشاره سردار سلامی به ملی پوش استقلال باعث خنده حضار شد.)

در ادامه سرلشکر سلامی به علیرضا بیرانوند و آندرانیک تیموریان اشاره کرد و حاضرین فرمانده سپاه را مورد تشویق قرار دادند.

 وی در ادامه گفت: یا دوستان می‌گویند آن برادرمان هلی کوپتر ایران است!

فرمانده کل سپاه خطاب به تیموریان گفت: «سال نوی میلادی را هم به شما تبریک می‌گویم»؛ که این صحبت بازهم تشویق حاضرین را به همراه داشت.

 سرلشکر سلامی افزود: درگذشت خانم ملیکا محمدی را تسیت می‌گویم. واقعا خیلی غم انگیز بود. به بانوان فوتبالیست، فوتبالیست و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.

فرمانده  کل سپاه اظهار داشت: فوتبال در قلب همه مردم جایگاه خاصی دارد. همه شخصیت شما جریان پیدا می‌کند. نوع لباس پوشیدن شما، تکیه کلام‌ها، رفتار و حتی مدل موی شما، برای جوان‌ها الگو است. شما بیرون از کشور هم محبوب هستید. ۱۹۹۸ که با آمریکا مسابقه دادیم، من لبنان بودم. آنجا هرخانواده‌ای طرفدار هر تیمی هست پرچم آن تیم را به پنجره خانه‌اش آویزان می‌کند. در خیان‌ها ۲ پرچم برزیل و پرچم جمهوری اسلامی ایران بود. شبی که مسابقه داشتیم در هواپیما بودیم نمی‌توانستیم بازی را ببینیم. کمک خلبان هرچند وقت یکبار به ما نتیجه را می‌گفت. اول کار گفت دقت کنید ایران یک آمریکا هیچ! دوباره آمد گفت ایران ۲ آمریکا هیچ! یک گلی که خوردیم را نیامد بگوید! بعد که پیاده شدیم دیدیم چه غوغایی در کشور است. انگار همه مردم در خیابان بودند. این اثر پای شماست.

فرمانده سپاه همچنین به فوتبالیست‌های کشورمان گفت: چیزی که اضطراب بیش از حد ایجاد می‌کند توجه به فضا‌های مجازی و رسانه‌ها است.

 وی در ادامه عنوان کرد: وقتی می‌برید خوشحالی بیش از حد نکنید. ظرفیت شما برای برد باید خیلی بالا باشد. تیم مقابل یا بازیکنی را تحقیر نکنید. وقتی هم می‌بازید اصلا افسرده نشوید.

سرلشکر سلامی گفت: انسان وقتی می‌بازد محبوب‌ترین کار سرزنش داور است! این کار را نکنید. اصلا با داور‌ها درگیر نشوید. امکان ندارد بازیکنی با داور درگیر شود و داور نظرش را تغییر بدهد! یک داور معتبر در دنیا اینطور شناخته می‌شود که نظرش را تغییر ندهد، ولی در دلش احساس منفی پیدا می‌کند و ممکن است جای دیگری جبران کند!

 وی با اشاره به وقت کشی برخی تیم‌های عربی گفت: وقتی این کار را می‌کنند همه از آن‌ها متنفر می‌شوند. حیف است. بازیکن نباید محبوبیت خودش را فدای این مسائل کند.

فرمانده کل سپاه همچنین گفت: مقاله‌ای خارجی می‌خواندم می‌گفت اگر می‌خواهید بازی‌ها را ببرید انفرادی بازی کنید، ولی اگر می‌خواهید جام‌ها را ببرید تیمی بازی کنید.

سرلشکر سلامی از برد ۷ بر صفر آلمان مقابل برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴، به عنوان شگفت انگیزترین بازی که تماشا کرده، یاد کرد.

گفتنی است پس از پایان سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران پیراهن شماره ۱۲ تیم ملی به سرلشکر سلامی و سردار معروفی تقدیم شد.

پر بیننده ها