خبرهای داغ:

بیانیه بسیج جامعه زنان استان همدان به مناسبت هفته زن و مقام شامخ مادر

همدان- بسیج جامعه زنان استان همدان به مناسبت گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، هفته زن و مقام شامخ مادر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۶۷۵۰۱
|
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بسیج جامعه زنان استان همدان به مناسبت گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، هفته زن و مقام شامخ مادر بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها  و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک.

سلام بر زهرای مرضیه (س)، معیار خشنودی و خشم پروردگار، امّ ابیها، آیینه قول و فعل نبی، نخستین مدافع و شهید حریم ولایت، و سلام بر همه مادران و زنان ایران اسلامی و جهان بزرگ تشیع که افتخار یافته‏‌اند تا روزشان با فرخنده میلاد دخت پیامبر خدا (ص) مزین شود. همچنین درود می‏فرستیم بر روح پرفتوح  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که از برکات ولادت فاطمه زهرا (س) و هدیه خداوند به ملت ایران و مستضعفان عالم  محسوب می‏شوند.

اسلام به زنان عزت بخشید و آنان را در تاریخ و جامعه صاحب نقش نمود، در زمان جاهلیت که دختر دار شدن ننگ محسوب می‌شد، و دختران را زنده به گور می‌کردند این اسلام بود که به آنها جایگاه خانوادگی و اجتماعی بخشید و در پیروی از مسیر الهی اسلام، این انقلاب اسلامی بود که با رهبری امام‌ خمینی (ره) نه ‏تنها وضعیت زنان جامعه ایران را از همه جهت به ‏ویژه در کسب فضایل و کمالات روحی و معنوی به‏ طور بنیادین بهبود بخشید، بلکه نگاه حاکم بر زن را در سطح جهانی دگرگون کرد.

سهم زنان در پيروزي  انقلاب اسلامي، تثبيت نظام جمهوري اسلامي ، پاسداری از ارزش‏های انقلاب، خنثی‏ نمودن توطئه‏‌های دشمن و فتنه‏‌های داخلی و دفاع از حریم اسلام و ولایت بی‌بدیل بوده است.

در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلما پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی حضرت ‌زهرای اطهر و الگو های برگرفته شده از شخصیت ایشان در انقلاب اسلامی می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای  زنان جامعه امروز ما باشد .

ایران ما مدیون ازخودگذشتگی زنانی است که شمع وجود خود را فدای تربیت فرزندان صالح  نمودند که در راه اسلام و انقلاب جان برکف گذاشته و سعید و شهید شدند. اکنون در گام دوم انقلاب  بانوان فهیم و نجیب میهن اسلامی با درک رسالت تاریخی خود در ساخت تمدن نوین اسلامی با ایجاد موازنه‏ میان نقش‏های اولیه «مادری» و «همسری» با مسئولیت‏های ثانویه اجتماعی نقشی سازنده در رشد معنویت اجتماعی و زنده نگاه‌داشتن فرهنگ ایثار در جامعه اسلامی ایفا می‏کنند.

بسیج جامعه زنان استان همدان با گرامی داشت ایام نور و سرور بزرگ بانوی جهان اسلام، حضرت طاهره مرضیه (س)، اعلام می‌دارد بانوان فهیم و همیشه در صحنه همدان چون همیشه پای آرمان‌های اسلام عزیز و انقلاب  خواهند بود و به فضل خداوند با حفظ حیا و عفت، کید دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

با الگوگیری از زنان مقاوم و صبور، از صدر اسلام تاکنون، در برابر ظلم بایستند و نسلی استکبارستیز و بصیر بار بیاورند. این روزها که همه جهان نظاره گر رنج مقدس مردم مظلوم فلسطین است ، با زنان و کودکان  غزه همدردی نموده و صدای مظلومیت و مقاومت آنها را فریاد زده و به گوش جهانیان برسانند که پیروزی از آن حق است و صبح ظفر نزدیک است.

نصر من الله وفتح قریب و بشر الصابرین

والسلام

انتهای پیام/

ارسال نظرات