حسب تفاهم نامه فی مابین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان بسیج سازندگی کشور، جلسه ای در سالن اجتماعات سپاه فتح استان برگزار شد و سپاه فتح استان امادگی خود را جهت اجرای هر چه بهتر این طرح اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۶۷۷۵۱
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، در ابتدای این جلسه سرهنگ سعید برومندزاده معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان ضمن تقدیر از فعالیت های مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان، جهت مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و انجام امر موکد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اعلام آمادگی کرد.

سرهنگ برومند زاده افزود: در بازدیدی که در معیت فرمانده سپاه فتح استان از نهالستان آبشار یاسوج داشتیم، سردار خرم دل قول همکاری ویژه در اجرای این طرح را دادند و اکنون که این امر به تفاهم نامه ای در سطح سازمان ها رسیده است بسیار خوشحالیم و از هم اکنون آماده ی مشارکت گسترده هستیم.

سعید جاویدبخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و امام خمینی (رحمت الله علیه) و گرامیداشت شهادت سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی، از حمایت های همیشگی سپاه پاسداران از مجموعه منابع طبیعی استان به خصوص در بحث حفاظت و حراست، درختکاری و اطفا حریق، تقدیر کرد و به تبیین لزوم اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت پرداخت.

مسئول ارشد منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به سهم هفت میلیونی استان در این طرح ملی و عظیم در سال جاری، ابراز داشت: امسال کاشت حدود دو میلیون اصله نهال خواهیم داشت و حدود پنج میلیون نیز بذرکاری انجام می دهیم.

وی افزود: از یازدهم آذر ماه و همزمان با سراسر کشور کاشت درخت را شروع کرده و با انجام پویش های مختلف از جمله پویش های درختکاری بیاد شهدای استان، شهدای راسک و در مناسبت های مختلف، تا پایان سال، تعهدمان را به انجام خواهیم رساند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در هر زمان و مکانی که سپاه پاسداران ورود کرده است، شاهد فعالیت ها و پیشرفتهای چشمگیری بوده ایم، ابراز امیدواری کرد با ورود سپاه فتح و بسیج سازندگی به این طرح عظیم و مردمی قطعا میتوانیم در راستای تحقق این امر مهم و دستور ویژه ی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) موفق باشیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان نیز با اعلام اینکه نگاه ویژه ای به منابع طبیعی و انفال داریم گفت: تا کنون قریب به ۳۰ هزار اصله نهال را کاشته ایم و حسب دستور مقام عظمای ولایت (حفظه الله) مبنی بر کاشت سه درخت توسط هر ایرانی و کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال در کشور، با تمام توان در کنار مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری خواهیم بود.

سرهنگ حسن رضایی افزود: در سطح استان ۷۱۰ گروه جهادی داریم که می توانیم در کنار ظرفیت ماشین آلاتمان در این طرح عظیم، به صورت تمام قد همکاری کنیم.

در پایان این جلسه مقرر شد: قرارگاهی با حضور مدیران استانی، فرماندهان سپاه و روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان ها تشکیل شود و جلسات منظم برگزار گردد.

مجموعه منابع طبیعی، مختصات عرصه های مورد نظر برای کاشت نهال در همه شهرستانهای استان را در اختیار بسیج سازندگی قرار دهد تا برنامه ریزی زمانی برای حفر چاله با ماشین آلات و کاشت درخت با همکاری گروه های جهادی را انجام دهد.

مجموعه بسیج سازندگی و سپاه فتح استان عرصه های قابل کاشت درخت خود را جهت تامین نهال به منابع طبیعی اعلام نمایند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار