بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت و 371شهید ورزشکار در چهارمحال و بختیاری

آیین بزرگداشت چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و 371 شهید ورزشکار استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۰۵۸
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با گرامیداشت میلاد حضرت زهرا و بزرگداشت یاد و خاطره سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای واقعه تروریستی در کرمان و 371 شهید ورزشکار استان چهارمحال و بختیاری گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ضربه فنی رژیم صهیونیستی توسط گروه جهادی حماس غیرقابل جبران است.

سردار علی محمد اکبری، افزود: رژیم صهیونیستی بعد از ضربه فنی و شکستی که خورده و غیرقابل جبران است، به هر روش ددمنشانه ای از هدف گرفتن مردم بیگناه و زنان و کودکان بی دفاع تا شهادت فرماندهان جبهه مقاومت و مردم در گلزار شهدای کرمان، با ترور کور دست می زند تا خودش را نجات دهد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد:  طبق فرمایشات امام خمینی(ره)، ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و ملت ما در عرصه های مختلف از دفاع مقدس تا مقابله با گروه های تکفیری و داعش تا فتنه های گوناگون، این موضوع را نشان داده اند.

سردار اکبری با اشاره به تأثیرات فراملی شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش در سال 98، تصریح کرد: انسجام ملت ما با این شهادت ها بیشتر می شود.

وی، هدف از برگزاری این محفل را تجدید بیعت ورزشکاران با آرمان های والای 371 شهید ورزشکار استان دانست و خطاب به جوانان ورزشکار حاضر در مراسم گفت: حاج قاسم فردی مثل من و شما بود و زمان جوانی برای تأمین معیشت خانواده کارگری می کرد و در زمان انقلاب به مبارزین انقلاب پیوست و از انقلاب حمایت کرد و بعد از تشکیل سپاه بعنوان عضوی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پذیرفته شد و در دوران دفاع مقدس بعنوان فرمانده گروهان، گردان، تیپ و لشگر و بعد هم فرمانده بنام نیروی قدس سپاه شد.

سردار اکبری افزود: شهید سلیمانی قابل دست یابی است و قطعا مکتب این شهید برای ما یک مدرسه و محل آموزش است. شهید سلیمانی ابتدا زمینی بود و بعد آسمانی شد. فکر نکنید شهدا ابتدا آسمانی بودند؛ بلکه کار کردند و خودسازی کردند تا آسمانی شدند و در این راه زجر و ملالت های زیادی کشیدند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: حاج قاسم بعد از انقلاب اسلامی بیش از 40 سال تلاش و کوشش کرد و روزهای متمادی در کردستان، خوزستان، شامات، شرق و غرب و هرجایی از دنیا که نیاز به حضور او بود، برای نجات مظلومین تلاش کرد.

سردار اکبری، افزود: معاندین و دشمنان نیز کار می کنند و شهادت حاج قاسم و ترور کور زائران مرقد ایشان دیروز در کرمان، کار کسانی است که تکفیری ها و داعش را بوجود آوردند. کار کسانی است که ضد انقلاب از شرق تا غرب کشور را بوجود آوردند. اینها دست آموز آمریکا و انگلیس و صهیونیسم هستند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: شکست اسرائیل توسط گروه جهادی حماس غیرقابل جبران است و با هر ترفند و شکلی ازجمله؛ به شهادت رساندن مردم مظلوم غزه، سوریه، یا ایران؛ نمی تواند شکستش را جبران کند.

وی در پایان با توصیه به جوانان برای مطالعه سیره شهدا بویژه شهید سلیمانی، تأکید کرد: پیام خون شهدا، وحدت و انسجام ملت است.

گفتنی است؛ آقای سلیمی مدیر کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهدای ورزشکار استان ، گفت: طبق نگاه امام خمینی(ره) به شهادت در سال 58 و بعد از شهادت استاد مطهری، با این شهادت ها ملت ما هر روز بیدارتر می شود.

سلیمی با اشاره به دردناک بودن ایام به خاطر سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ترور عاشقان حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان، افزود: حضرت امام خمینی(ره) در 14 اردیبهشت 58 بعد از شهادت شهید مطهری فرمودند:« بریزید خونها را، زندگی ما دوام پیدا می‌کند؛ بکشید ما را، ملّت ما بیدارتر می‌شود. ما از مرگ نمی‌ترسیم و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی شب متفکران ما را می‌کشید؛ برای اینکه «منطق» ندارید، اگر منطق داشتید که صحبت می‌کردید؛ لکن منطق ندارید.»

وی، افزود: من و شما جوانان رسالت داریم که به آیندگان اتفاقات این روزها را بگوییم. تنها آرزوی حاج قاسم شهادت و آزادی قدس بود وخداوند نوع شهادت او را به گونه ای رقم زد که عزیز دنیا شد.

سلیمی در پایان با اشاره به اهمیت اهتزاز پرچم مقدس سه رنگ جمهوری اسلامی در میادین ورزشی دنیا توسط ورزشکاران، اظهار کرد: به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی در میادین مختلف ورزشی دنیا، مشت محکمی بر دهان دشمنان است.

شایان ذکر است؛ در این مراسم از خانواده های شهیدان جیلان و قاسمی از شهدای مدافع حرم تجلیل شد و 3نفر از ورزشکاران قهرمان استان چهارمحال و بختیاری مدال خود را تقدیم شهدای گمنام کردند و جمعی از ورزشکاران حاضر در مراسم نیز با اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه، عهد و پیمان بستند که با ورزشکاران صهیونیستی در هیچ میدان ورزشی رقابت نکنند.

ارسال نظرات