مسؤول مرکز پژوهش و نشر آثار ستاد بازسازی عتبات استان کرمان

سردارقاسم سلیمانی پرچمدار مکتب مجاهدت، مقاومت و اخلاص بود

همرزم سردار سلیمانی با اشاره به رشادت‌های این سردار رشید اسلام گفت: وظیفه‌ای که سردار مقاومت بردوشمان گذاشته این است که هرگاه خواستیم خودمان را بسنجیم، معیار‌های ایشان را ملاک قرار دهیم.
کد خبر: ۹۵۶۸۲۳۱
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، سردار غلامرضا کرمی در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سرداررشید اسلام شهید قاسم سلیمانی و سالگرد دانشجوی شهید امیرحسین قربانی دانشجوی سانحه هواپیمای اوکراینی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی مراسم سالگردسردارسلیمانی درگلزارشهدای کرمان وبه خاک وخون کشیدن جمع زیادی از هموطنانمان و بااشاره به اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی مکتب حاج قاسم مورد توجه قرار گرف گفت:عشق به اهل بیت (ع) در وجود حاج قاسم نهادینه شده بود.
همرزم حاج قاسم با بیان اینکه سردار سلیمانی به ولایت مطلقه فقیه هم توجه ویژه‌ای داشت اظهارداشت: حاج قاسم از عمر ۴۰ ساله کاری خود در انقلاب، تنها ۱۰ سال در خدمت حضرت امام (ره) بوده و این نکته‌ای است که کمتر به آن پرداخته شده است. نزدیک ۳۰ سال آن در دوران مقام معظم رهبری سپری شد و در این مدت نیز مسؤولیت‌های ایشان منصوب به حضرت آقا بود؛ تا جایی که ۲۲ سال آن در سپاه قدس بود.
سردارکرمی بیان داشت: از نظر من، حاج قاسم با تمام ویژگی‌ها، یک ویژگی افزون دارد و آن هم این است که ۳۰ سال به عنوان سرباز در خدمت، ولی امر مسلمین بوده و بسیار آموخته است. همه آن‌هایی که می‌خواهند بزرگ شوند باید این مسیر را طی کنند.
کرمی مهمترین خصوصیت رفتاری حاج قاسم سلیمانی را ولایت‌مداری ایشان برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هنگامی که حاج قاسم سلیمانی را می‌دیدند لبخند بر لبشان می‌آمد و حاج قاسم را در آغوش می‌گرفت.
وی با اشاره به حضور سردار سپهبد شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس افزود: ایشان در جبهه‌های جنگ تحمیلی نیز نقش بسیار موثری را داشتند و عملیات‌های بسیار افتخار آفرینی را که نقش تعیین کننده‌ای در شکست ارتش بعثی عراق داشت، فرماندهی کرد.
سردارکرمی با بیان اینکه سردار سلیمانی از دوران انقلاب تا دوران دفاع مقدس در صحنه و در میدان نبرد بود و در میان آتش و خون جنگید و از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کرد افزود: سردار سلیمانی پس از دوران دفاع مقدس و زمانی که رهبر انقلاب وی را به‌عنوان فرمانده نیروی قدس انتخاب کردند در صحنه نبرد عظیم‌تری قرار گرفت و در جبهه مقاومت مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی که هدف آن‌ها ظلم و ستم به مردم مسلمان جهان بود ایستادگی کرد و در این جبهه‌ها زیباترین تصاویر را به نمایش گذاشت و همین عوامل موجب شد در قلب مردم جهان جای گرفته و لقب سردار دل‌ها را بگیرد.
وی با بیان اینکه مجاهدت و از خودگذشتگی این فرمانده بزرگ بر کسی پوشیده نیست، افزود: این شهید بزرگوار توانست در جبهه مقاومت در مقابل داعش از مردم مظلوم و حرم اهل‌بیت دفاع کند و اجازه نداد دشمن به اهداف خود برسد.
همرزم شهید سلیمانی درادامه با تاکید براینکه یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی هرگز فراموش نخواهد شد، افزود: این شهید بزرگوار پرچمدار مکتب مجاهدت، مقاومت و اخلاص بود و سربازی بی‌ادعا که جان‌برکف برای حفظ اسلام و ایران رشادت و جان‌فشانی کرد.
وی با بیان اینکه حاج قاسم یک استعداد‌های ذاتی دروجودش موج میزد همچون اخلاص وایمان گفت:از جمله برجسته‌ترین ویژگی‌های سردار سلیمانی، ایمان و اخلاص، مراقبت از حق الناس در صحنه‌های نبرد با داعش، اطاعت از، ولی فقیه، اوج صمیمیت با خانواده شهدا و جانبازان است.
کرمی ادامه داد:حاج قاسم عزیز هر کاری که شروع می‌کرد قبل از انجام آن با نظر حضرت آقا مقام معظم رهبری تطبیق می‌داد، بعد با توکل بر خداوند متعال، توسل به أئمه معصومین (ع) با روحیه انقلابی، جهادی و خستگی ناپذیری آن کار را به اتمام می‌رساند.
همرزم سردارسلیمانی جنایات رژم صهیونیستی در غزه وفلسطین رامحکوم کرد وبه عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد وگفت: عملیات طوفان الاقصی تمام رشته‌های رژیم صهیونیستی را پاره کرد وازهم گسیخته کرد
وی با بیان اینکه کاری که درکرمان انجام شدرذالتی بود که توسط دشمنان انجام شد وضربه سختی بود که برمردم بی گناه ومظلوم کرمان وار د شد افزود: بار دیگر دست‌های خباثت و فتنه‌انگیز استکبار جهانی، اسراییل غاصب و آمریکای جنایتکار از آستین مزدوران بی شرم آنان بیرون آمد و جمع کثیری از هموطنان بی دفاع که در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی شرکت کرده بودند را مظلومانه به خاک و خون کشاندند و به شهادت رساندند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار