نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین رضازاده اقامه شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۳۳۹
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

امام جمعه هرات

دشمن شناسی مهمترین وجهی است که باید بین ایرانیان باشد / با حفظ هوشیاری کمک کار نیروهای امنیتی باشیم /هر کس روبروی قانون بایستد مردم آنها را کنار خواهند زد

نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین رضازاده اقامه شد.


نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین رضازاده اقامه شد.
امام جمعه هرات در ابتدای خطبه های اول نماز مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به آیه 120 سوره آل عمران گفت : صبر اگر در زندگی انسان باشد در مقابل معصیت و چاشنی این تقوای ما صبوری کردن باشد مطمئنا معصیت در زندگی انسان پیدا نخواهد شد.
حجه الاسلام والمسلمین رضازاده در ادامه با اشاره به مناسبت های پیش رو به بیان روایتی از حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به بیان خصلت های شهدا پرداخت و گفت اولین قطره خونی که از شهید روی زمین می ریزد تمام گناهانش بخشیده می‌شود. دومین خصلت شهید این است که سر او در دامان زنان بهشتی قرار می گیرد و به او آفرین می گویند به واسطه اهدا جان خود، سومین خصلت و هدیه خدا به شهید به او لباس فاخر بهشتی می پوشاند، چهارمین هدیه خدا به شهدا فرشتگان آسمانی از یکدیگر سبقت می گیرند برای بردن این شهید و مشایعت ایشان، شهدا به صورت خدا نظاره می کنند، این خصلت ها باعث راحتی شهید است.

خطیب نماز جمعه شهرستان خاتم در خطبه های دوم نماز مجددا مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
تقوا انسان را به سر منزل مقصود می رساند اگر اهل تقوا شدیم بهترین مرگ ها یعنی شهادت در راه خدا نصیب انسان می شود.
مردم شهرستان خاتم اهل نماز جمعه و باعت و بانی ذکر و خیر این شهر در مرکز استان شده اند.
امام صادق علیه السلام فرمودند باید زینت کنند خودشان را در روز جمعه و در نماز جمعه شرکت کنند.
امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به جنایات اخیر دشمنان که جامعه ایران اسلامی و همه آزاد مردان جهان را آزرده کرد.
نکته مهم این است که دشمن بیکار ننشسته است و مشغول کارهای مهمی در کشورهای اسلامی است، قلدری می کند، کودک کشی تبدیل به تفریح سربازان اسرائیلی شده است. امروز نوجوانان، دانش آموزان زیادی بین شهدای کرمان هستند، 17000 هزار انسان بی گناه از اول انقلاب تا کنون را کشته اند، امروز باید هوشیار باشیم، دشمن شناسی مهمترین وجهی است که باید بین ایرانیان باشد، اشاره به جنایاتی و نقشه های شومی که تا کنون توسط نیروهای امنیتی خنتی شده است خواستار هوشیاری همه مردم شد.
امروز باید همه ما نیروهای امنیتی باشیم، شعار مرگ بر اسرائیل یعنی با بصیرت و فهمیده عمل کردن،. گوش به فرمان ولایت بودن، از تفرقه و جدایی به شدت مخالفیم و مخالفت می کنیم، همه جبهه مقاومت در انتقام از استکبار جهانی است.
اشاره به پیام رهبری در این حادثه، هزینه جنگ با ما بسیار سنگین خواهد بود و تا انتقام سخت از شما را نگیریم شما را رها نخواهیم کرد،
در پای درخت تنومند جمهوری اسلامی خون های زیادی ریخته شده است، در انتخابات همه افرادی که به عنوان کاندید نام نویسی کرده اند به قوانین جمهوری اسلامی پایبند باشند، هر کس روبروی قانون بایستد مردم آنها را کنار خواهند زد.
اشاره به دیدار مداحان با رهبری، سفارش به مطالعه تاریخ از سوی جوانان، سفارش به رعایت حجاب، تقدیر از مردم هرات به واسطه حضور در مراسمات 9 دی و سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه هرات بدان اشاره کرد.

ارسال نظرات