خبرهای داغ:
در روزهایی که داشتن حتی یک فرزند به دغدغه‌ای در زندگی زوج‌های جوان امروزی تبدیل شده، بانوی دهه شصتی قمی، نه تنها برای پنج فرزند خود مادری نمونه است، بلکه با کارآفرینی برای سی تا چهل نفر، در امر اقتصاد خانواده نیز قدم برداشته است.
کد خبر: ۹۵۶۸۴۹۲
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ نرگس سادات ابطحی؛ مادر بسیجی دهه شصتی قمی است که خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، به معرفی این مادر کارآفرینی نمونه که مادر پنج فرزند است و دارای تحصیلات عالی دانشگاهی و مدرک سطح دوی حوزه علمیه می‌باشد، پرداخته است:

شیرینی مادرانگی پنج فرزند
معمولا اولین سوالی که از بنده می‌شود درباره سختی زندگی با پنج فرزند است، جواب بنده به این سوال این است که؛«شیرینی زندگی با پنج فرزند بر سختی‌های آن می‌چربد، اگر هدف انسان در زندگی، هدف والایی باشد به راحتی سختی‌ها را پشت سر خواهد گذاشت و لحظه لحظه زندگی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد» و بنده با این تفکر فعلا مادر پنج فرزند دو تا پانزده ساله هستم.

تعداد فرزند بیشتر، تربیت آسان‌تر
در خانواده پر جمعیت، تربیت کلی فرزندان به راحتی انجام می‌شود زیرا کودکان از یکدیگر الگو گرفته و کمک حال و مراقب یکدیگرند و در کارها به همدیگر و به من مادر کمک می‌کنند و در همین حین، روحیه کمک و فداکاری در آنها تقویت می‌شود. در مقایسه با وقتی که فرزند اولم را داشتم مشکلاتم بیشتر بود اما اکنون با وجود پنج فرزند در خانه، فعالیت اجتماعی و اقتصادی را راحت‌تر انجام می‌دهم.

در مقطع کارشناسی ارشد، برای اولین بار مادر شدم

از ابتدا به گیاه پزشکی علاقه داشتم و در مقطع کارشناسیِ همین رشته در دانشگاه اهواز پذیرفته شدم، بعد از بازگشت به قم در مقطع کارشناسی ارشد علوم قرآنی ادامه تحصیل دادم و طعم شیرین مادر شدن را در مقطع کارشناسی ارشد چشیدم و پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، تحصیل در حوزه علمیه را شرع کردم و اکنون طلبه سطح دوی حوزه علمیه هستم.

فرزندآوری و تربیت آنان مهمتر از فعالیت اجتماعی و اقتصادی

تا وقتی که سه پسرم به دنیا آمدند به حدی تربیت و وقت گذراندن با آنان برایم مهم بود که اصلاً به فعالیت بیرون از منزل فکر نمی‌کردم، با بزرگ شدن و مسئولیت‌پذیری آنان،  فرصتی شد تا من هم به علاقه دیرینه‌ی خود بپردازم و در منزل شروع به تولید روغن‌های طبیعی، پمادهای درمانی و برخی محصولات بهداشتی تولید شده از مواد طبیعی کردم.

کارآفرینی برای حدود ۴۰ نفر

بعنوان بسیجی با دریافت وام خوداشتغالی از سازمان بسیج سازندگی سپاه قم، تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیازم را خریداری و مجوز‌های لازم را دریافت کردم و با تولید محصولات بهداشتی طبیعی، پخش و فروش را در قم به صورت مجازی شروع نمودم و کم کم محصولات تولیدی مورد استقبال مصرف‌کنندگان شهرهای مختلف قرار گرفت، این استقبال خوب باعث شد فعالیتم را طی یک برنامه‌ریزی هدفمند گسترش دهم و در حال حاضر بین سی تا چهل نفر، مستقیم و غیر مستقیم در شهرهای مختلف در زمینه تولید، پخش و توزیع محصولاتم مشغولند.

سلامتی کامل بعد از ۵ زایمان موفق
گرچه بعد از گذشت سن، انرژی جوانی کم‌کم تحلیل می‌رود، ولی با انجام برخی فعالیت‌ها می‌توان سرعت این روند را کاهش داد. خود مراقبتی مادر در همه زمینه‌ها، منجر به شکوفایی و سلامت خانواده می‌شود. بنده با اجرای سبک زندگی سالم در خانواده از قبیل: انتخاب مواد طبیعی در تغذیه، ورزش، تنظیم ساعت خواب و... سلامتی خود را بعد از پنج بار فرزند‌آوری در حد مطلوبی حفظ کنم.


تفریح ویژه فرزندان

تفریح ویژه چهار پسر و یک دختر بنده ، هیئت کودکانه خانگی است که چهارشنبه شب‌ها با حضور کودکان اقوام و همسایه با دعوت از یک کارشناس دینی، در طبقه پایین منزلمان که اجاره‌ای می‌باشد همراه با پذیرایی بر پا می‌شود.

قوانین یک خانه ۷ نفره

مسلماً در خانواده پرجمعیتی مثل خانواده ما، وضع و اجرای قانون، در مسئولیت پذیری فرزندان و تشویق آنان بر انجام مسئولیت‌های محول شده از طرف والدین خانواده بسیار مهم است. لذا با قوانینی از قبیل: ساعات مشخص مراجعه به منزل، کمک برادران بزرگتر در زمینه تحصیلی به خواهر و برادران کوچک‌تر، خرید نانُ و رعایت نظم و بهداشت خانه فرزندانی مسولیت‌پذیر تربیت می‌شوند.

آینده‌نگری مادر کارآفرین

در زمینه شغلی، به دنبال گسترش  کمی و رشد کیفی محصولاتم هستم و بصورت مدام با استفاده از تجارب اساتید برجسته رشته گیاه‌شناسی و مطالعه مستمر سعی در بروز نگداشتن دانشم در این حوزه‌ی کاری را دارم تا بتوانم مطابق با نیاز جامعه محصولاتی متنوعی را تولید کنم و همچنین در زمینه فرزندآوری با تکیه بر خداوند متعال به دوباره مادرشدن می‌اندیشم.

مادر تحصیل کرده نقش‌آفرینی بهتری در خانه دارد

اعتقاد دارم مادر تحصیل کرده، ضمن اینکه می‌تواند به رشد تحصیلی فرزندان با صرف هزینه‌ی مالی کمتری کمک کند؛ و با مطالعه به رشد تربیتی فرزندان کمک کند. با ایجاد یه کار یا تولیدی خانگی می‌تواند کمک خرج همسر خود باشد و فشار اقتصادی بر خانواده را کاهش دهد.

انتهای پیام/ عابدینی

ارسال نظرات