رئیس هیئت بازرسی انتخابات ایلام؛

۷۵۹ بازرس وظیفه نظارت بر حسن اجرای انتخابات در ایلام را برعهده دارند

رئیس هیئت بازرسی انتخابات ایلام با بیان اینکه ۷۵۹ بازرس وظیفه نظارت بر حسن اجرای انتخابات در ایلام را برعهده دارند، گفت: رسالت هیئت‌های بازرسی انتخابات بر ۲ محور قانون‌مداری و اصل بی‌طرفی است.
کد خبر: ۹۵۶۸۵۱۰
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید هژبری  در جلسه هم‌اندیشی هیئت بازرسی و ستاد انتخابات استان ایلام، اظهار کرد: حمله تروریستی ۱۳ دی‌ماه در شهر کرمان نشان‌دهنده استیصال دشمن است، این جنایت نشان می‌دهد که دشمنان و نظام استکبار از نام و یاد حاج‌قاسم احساس وحشت می‌کند.

 

رئیس هیئت بازرسی انتخابات ایلام در ادامه با بیان اینکه هر رأی که به صندوق واریز می‌شود رأی به جمهوری اسلامی است، افزود: مهم‌ترین وظیفه ما برگزاری انتخابات باشکوه است.

 

وی با تأکید بر اینکه رسالت هیئت‌های بازرسی بر ۲ محور قانون‌مداری و بی‌طرفی است، افزود: صندوق رأی امانت است و وظیفه اصلی ما صیانت از آن است.

 

 هژبری با تأکید بر اینکه هیئت‌های بازرسی باید صیانت از آرای مردم را تضمین کنند، یادآور شد: بازرسان انتخابات باید با مطالعه قانون اشرافیت کامل بر انتخابات را داشته باشند و در حین برگزاری انتخابات باید فرایندها را رصد و گزارش دهند.

 

 وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه بازرسان نظارت بر حسن اجرای انتخابات است، گفت: هیئت‌های بازرسی انتخابات در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان از بین افراد متعهد و انقلابی انتخاب شده و براین‌اساس ۷۵۹ نفر به‌عنوان بازرس و سربازرس مسئولیت نظارت بر حسن اجرای انتخابات را در استان برعهده دارند.

 

 رئیس هیئت نظارت انتخابات استان ایلام گفت: برای اولین‌بار اعضای هیئت‌های بازرسی به‌وسیله مراجع نظارت بر انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند و این امر نشان دهند جایگاه و اهمیت هیئت‌های بازرسی است.

 

 هژبری با تأکید بر اینکه مسئولیت‌پذیری، امین بودن، صحت عمل و شجاعت از جمله شاخص‌ها و ویژگی‌های بازرسان است، تصریح کرد: چهاراصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت مدنظر مقام معظم رهبری باید در انتخابات موردتوجه و تحقق قرار گیرد.

 

 وی با بیان اینکه راهبرد اساسی ما در این دوره از انتخابات امید آفرینی و مشارکت حداکثری در انتخابات است، گفت: دشمن تلاش می‌کند مردم را مأیوس و حضور مردم را در پای صندوق رأی کم‌رنگ کنند که همه باید بااحساس مسئولیت کامل، بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم فراهم کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار