خبرهای داغ:
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت که خشونت و ترور از جانب هر فرد، جریان، فرقه، حزب، مذهب، دین و حاکمیتی باشد عملی ضد انسانی و اسلامی بوده و محکوم است.
کد خبر: ۹۵۶۸۶۰۷
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا مُلا عبدالرحمن مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت کرمانشاه با محکوم کردن حادثه تروریستی شهر کرمان افزود: در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی عملیاتی تروریستی در شهر کرمان و اطراف مزار وی انجام شد که متاسفانه منجر به شهادت نزدیک ۱۰۰ نفر و زخمی شدن صدها تن زن و مرد و پیر وجوان بیگناه شد و آن را محکوم می‌کنیم.

وی اضافه کرد که خداوند می فرماید: انه من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعا یعنی اینکه قتل یک فرد بیگاه نزد الله به مثابه قتل عام کل بشریت است از دیدگاه قرآن و پیامبر فرمود؛ مال و خون و آبروی مسلمان بر مسلمان حرام است و حتی غیر مسلمانی که در حال محاربه با مسلمین نباشد باز هم خون و جان و مالش بر مسلمان حرام مطلق است و این از افتخارات ما مسلمین است که دین ما را اینگونه آموزش داده است.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه گفت: انجام عملیات های تروریستی، انتحاری و انفجار در اماکن عمومی و کشتار مردم بیگناه از بزرگترین جرم ها و جنایات قرن حاضر است.

ماموستا مرادی تصریح کرد که این بار هم دست جنایات تروریسم داعشی آمریکایی صهیونیستی به خون صدها نفر از ملت شریف ایران اسلامی آغشته شد که ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و دعای شفای عاجل برای مجروحان از دولتمردان خواهان پیگیری و شناسایی عاملان این حادثه هستیم و جامعه اهل سنت استان کرمانشاه اعم از علما و روحانیون اندیشمندان و عامه مردم کُرد و اهل سنت کرمانشاه این حادثه و مصیبت بزرگ را محکوم می نماییم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه هایش با تشکر و تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل ۲ حرکت مهم و استفاده از بدنه اهل سنت کشور گفت: اعزام نخستین فرد اهل سنت به عنوان رایزن فرهنگی ایران به مصر که این مسولیت به جناب دکتر زرین پور گرگیج از عزیزان اهل سنت سپرده شده، تبریک عرض می کنیم.

وی همچنین انتصاب ماموستا دکتر عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد، به عنوان مشاور در امور اهل سنت کشور را تبریک گفت.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه گفت: از مسولان استانی کما اینکه هفته گذشته انتظار داشتیم، خواهانیم از اهل سنت به عنوان یک فرصت نه تهدید در استان نگاه کنند و با انتصاب و بکارگیری نخبگان و افراد شاخص استانی از اقوام و مذاهب مختلف، وحدت رویه عملی در استان تلفیقی قومی و مذهبی را حفظ نمایند.

ارسال نظرات