استاندار سیستان وبلوچستان گفت: اقدام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر احداث اولین بازارچه صنایع دستی استان بسیار ارزشمند است و به جهت تکمیل آن از این پروژه ویژه حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۶۹۲۱۵
|
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج زاهدان، محمد کرمی در حاشیه بازدید از پروژه مرمت بنای ثبت ملی شده گاراژ ملک در زاهدان اظهار داشت: بناهای ملی و تاریخی شناسنامه هر منطقه محسوب می‌شوند و همگان باید در حفظ و نگهداشت آن کوشا باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: بنای تاریخی ملک به عنوان آثار ملی کشور به ثبت رسیده و اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان کار مرمت و بازسازی آن را در دستور کار قرار داده بسیار ارزشمند است و ما نیز در خصوص تامین اعتبار آن همکاری لازم را خواهیم داشت تا اولین بازارچه صنایع دستی هرچه زودتر در زاهدان افتتاح شود.
 
به گفته کرمی؛ راه اندازی اولین بازارچه صنایع دستی در این بنای ملی باید با دقت و ظرافت کامل انجام شود و سایر دستگاه ها ملزم به همکاری در خصوص تسریع در روند فعالسازی این بازارچه با میراث فرهنگی استان خواهند بود.

استاندار سیستان وبلوچستان در همین رابطه تصریح کرد: شهرداری زاهدان نیز در خصوص خاکبرداری، تسطیح و جابجایی نخاله های موجود همکاری لازم را با اداره کل میراث فرهنگی داشته باشد تا روند ایجاد این بازارچه به تعویق نیفتد.

او تاکید کرد: زیرساخت های موجود در این بنای ملی جذابیت‌های ویژه‌ای برای صنعتگران و گردشگران دارد و با توجه به اینکه سیستان وبلوچستان فاقد بازارچه صنایع دستی است ضرورت دارد این پروژه که بیش از ده سال تاکنون طول کشیده است هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد و صنعتگران و گردشگران بتوانند از آن بهره برداری کنند و به محلی برای معرفی و عرضه صنایع دستی اصیل استان تبدیل گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان نیز در این بازدید با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری در دهه هشتاد و تاکید ایشان به حمایت از صنایع دستی استان اظهار داشت: پروژه مرمت این بنا از سال 1390 آغاز شد که کماکان با توجه به محدودیت اعتبارات به نتیجه مطلوب نرسیده بود اما روند بهسازی آن با قوت و جدیت آغاز شده و جزو پروژه های اولویت داره اداره کل می باشد که قصد داریم در کمترین زمان ممکن مورد بهره برداری قرار بگیرد.
 
محمدهادی طهرانی مقدم افزود: هماهنگی و همکاری سایر دستگاه ها و سازمان ها نیز در این پروژه بسیار ضرورت دارد که با تخصیص اعتبار لازم از سوی وزارت خانه و حمایت های مقام عالی دولت در سیستان و بلوچستان در آینده ای نزدیک پس از تکمیل مرمت و بازسازی شاهد احیا بنا و افتتاح این بازارچه که اولین بازارچه صنایع دستی استان محسوب می شود خواهیم بود.

شایان ذکر است استاندار در ادامه نیز از یکی دیگر از بناهای تاریخی شهرستان زاهدان بازدید کرد.

ارسال نظرات