فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: در سومین مرحله مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه سپاه شرکت چهار نفر از سربازان سپاه‌الغدیر موفق به کسب عنوان برتر کشوری در سطح کل سپاه شدند.
کد خبر: ۹۵۶۹۲۸۱
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع‌کمالی، با اشاره به مأموریت نیروهای مسلح در کمک به اشتغال جوانان به خصوص سربازان گفت: سپاه الغدیر یزد به صورت جهادی و اعتقادی در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه محیط پادگان‌ها برای سربازان باید هدفمند باشد و در جهت خوشایندسازی مهارت آموزی و اشتغال جوانان به ویژه سربازان سپاه الغدیر استان یزد دوره‌های تخصصی مهارت آموزی با همکاری دستگاههای اجرایی استان در سطح رده‌ها برگزار می گردد.

زارع کمالی ادامه داد: در یک سال اخیرتعداد ۱۱۱ نفر از سربازان منقضی از خدمت سربازی که یکی از مهارت های تخصصی را گذرانده اند در راستای اشتغال زایی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه واگذار شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد:۱۲ نفر از سربازان برتر سپاه الغدیر در حوزه‌های مختلف مهارت‌آموزی در سومین مرحله مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه سپاه شرکت کردند که چهار نفر از آنها موفق به کسب عنوان برتر کشوری در سطح کل سپاه شدند.

وی ادامه داد: دو نفر از این سربازان در رشته‌های پیرایشگری مردانه و تیر اندازی رتبه اول در ستاد کل سپاه پاسداران را کسب کردند و به مسابقات مهارتی کارکنان وطیفه در سطح نیروهای مسلح کشور راه یافتند و دو نفر از سربازان در رشته‌های عکاسی دیجیتال و نصاب و تعمیرکار کولرهای گازی اسپیلت رتبه چهارم را در سطح پاسداران کسب کردند.

فرمانده سپاه الغدیر اظهار داشت: تا امروز به بیش از ۴ هزار و ۵۲۱ سرباز وظیفه در سطح استان یزد گواهی تخصصی مهارت آموزی توسط سپاه الغدیر استان، اداره فنی و حرفه‌ای استان و اداره جهاد کشاورزی استان ارائه شده است.

زارع کمالی ادامه داد: برگزاری مسابقات مهارتی با هدف توانمندسازی کارکنان وظیفه برای به‌کارگیری مؤثر در حین خدمت و تسهیل در اشتغال پس از خدمت سربازان، ترویج و تقویت فرهنگ، مهارت‌آموزی در نیروهای مسلح و ایجاد نشاط و همچنین افزایش جذابیت دوره خدمت مقدس سربازی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری رقابت در تخصص‌های گوناگون موجب شناسایی استعدادهای برتر، فراگیری آموزش‌های مهارتی، افزایش شایستگی، توانمندی‌های مهارتی و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار