خبرهای داغ:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: با اجرای طرح روستای باسواد در روستاهای استان کرمانشاه، روستاهای باسواد سال آینده با نصب تابلویی معرفی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۹۳۴۱
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، یاسر کرمی اظهار داشت: دلیل تشکیل جلسه قطبی در شهرستان هرسین این بوده که استان کرمانشاه را جهت راهبری و سهولت در فعالیت‌های سوادآموزی به چهار قطب اصلی تقسیم کردیم.

وی عنوان کرد: جلسه قطبی در شهرستان هرسین ابتدا با کار مرکز یادگیری و تشکیل نمایشگاه دستاوردهای آموزش دهندگان و سوادآموزان مرکز مهر هرسین شروع و بازدیدی از دستاوردها انجام شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: محصولات ارائه شده در این نمایشگاه شامل گلیم بافی، کار با سنگ، تولید ماسک از دور ریختنی‌ها و استفاده از وسایل دور ریختنی در جهت ساخت وسیله منزل یا وسیله‌های تزیینی بود.

کرمی با بیان اینکه رویکرد نهضت در گام دوم نهضت به سمت آموزش سوق داده خواهد شد و رویکرد به سمت تغییر در آموزش جامعه بزرگسال ما است افزود: هدف از تشکیل جلسه قطبی این است که نرخ سواد استان در مناطقی حاشیه‌ای پایین‌تر از نرخ میانگین استان است و با تشکیل جلسات قطبی و راهبری در این جلسات به سمتی گام برمی‌داریم که استان یک نرخ سواد هماهنگ داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با توجه به کسب رتبه برتر در سال گذشته از میانگین نرخ سواد در کشور بالاتر است عنوان کرد: استفاده از ظرفیت فرمانداران و بخشداران و دهیاران یکی دیگر از برنامه‌های سوادآموزی در قطب هرسین است که توسط این افراد بتوان پالایش و شناسایی افراد کم سواد و بی‌سواد را در کف روستاها انجام داد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: امید داریم با این اقدامات در نهایت سال آینده ما یک روستای باسواد را در مناطق شرق استان داشته باشیم و این روستاها با نصب تابلویی به عنوان روستای باسواد معرفی شوند.

کرمی طرح روستای باسواد به صورت پایلوت در روستاهای شهر کرمانشاه اجرا شده و اجرای این طرح در قطب شرق با محوریت هرسین در حال انجام است افزود: پس از شناسایی افراد بی‌سواد و کم‌سواد توسط آموزش دهندگان این سازمان تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند و طی یک سال تحصیلی باسواد خواهند شد.

ارسال نظرات