امام جمعه شهرستان ساوه با ابراز خرسندی از حرکت مردم داغدار در حمایت از کشور و ولایت خطاب مردم کرمان گفت: شما با حرکت خود به سردار دل ها نشان دادید، هرگز از مکتب و آرمان‌های او دست بر نخواهید برداشت.
کد خبر: ۹۵۶۹۶۸۲
|
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، سیدابراهیم حسینی اراکی امام جمعه شهرستان ساوه و کارشناس مسائل دینی در مراسم هفتم شهدای عملیات تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: امروز هفتیمن روز از شهادت جانسوز، غریبانه و مظلومین چه از اهل سنت، شیعه، چه مداح، کودکان و مریدان سردار سلیمانی  است.

وی در ادامه گفت:  این عملیات تروریستی به دست داعش و به دستور ارباب قاتل و کودکشش رژیم  غاصب و اشغال‌گر قدس رقم خورد و مریدان سردار دل‌ها را به شهادت رساند.

کارشناس مسائل دینی با عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری از این حادثه هولناک در کرمان عنوان کرد:  عده‌ای از مردم هنوز در بیمارستان‌ها مجروح هستند و از  خداوند  می‌خواهیم که به همه آنها شفای عاجل و به خانواده‌های شهدا نیز صبر زینبی عطا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی اظهار کرد: مردم کرمان شما امروز با حضورتان دشمنان را ناامید کردید ودل صاحب الزمان(عج) را شاد کردید وموجب  همدردی و تسلای خاطری برای بازماندگان شده‌اید و روح شهید سلیمانی را شاد کرده‌اید و با حرکت خود گفتید ای سپهبد شهید، ما هرگز از تو، آرمان‌های تو و مکتب تودست نخواهیم برداشت.

وی با بیان اینکه  شاهد بودیم که ۹۴ شهید بیگناه به فیض شهادت نایل آمدند،  افزود: حادثه دلخراش و جگرسوزی بود و غم این مصیبت قلب‌ها را آتش زد و اشک‌ها را جاری ساخت.

امام جمعه شهرستان ساوه ادامه داد:  در بین شهدا سی نفر  زیر هجده سال و برخی زیر پنج سال  بودند که اربا اربا شدند، از دختری با کاپشن صورتی تا برادران اهل سنت از افغانستان همه با بی رحمی اسراییل به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی  با بیان اینکه وقتی رژیم صهیونیستی نوار غزه را بمباران می‌کرد، در حالی که رنج و سختی حاکم بود اما فلسطینیان صابر و شاکر ایستادند، عنوان کرد:  همیشه با دیدن این تصاویر از رسانه سوالم از خودم این بود آیا ماهم اگر چنین چیزی رخ دهد مانند غزه همین‌گونه خواهیم بود؟  احسنت به مردم کرمان من سوالم را بعد از ترورکور گلزار شهدای کرمان از سوی خانواده‌های شهدا دریافت کردم.

وی ادامه داد: لحظه به لحظه مصاحبه‌های خانواده شهدای کرمان را دیدیم و شنیدیم که چه قاطعانه ایستادند، نظام اسلامی و ولایت را حمایت کردند و گفتند؛ دست از مکتب سلیمانی نخواهیم کشید حتی اگر همه ماهم کشته شویم،  نمی‌هراسیم.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: این روحیه محصول ایمان و معرفت مردم عزیزمان است معرفتی که نشأت گرفته از معرفت به معاد، مبداء و خداوند رحمان است و باعث شد که کرمان را اینگونه در جهان نشان دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی  ادامه داد: استقامت پایداری و صبر اوج ایمان است و بهترین بندگان خدا کسانی‌اند که مؤمنانه با مصیبت‌ها برخورد می‌کنند مانند مردم کرمان که بر عملیات تروریستی و غم جانسوز از دست دادن عزیزانشان عفیفانه و مومنانه صبر کردند.

وی ادامه داد: سلام خداوند به خانواده‌های شهدای تروریستی  است زیرا در قرآن به صراحت آمده است که بازگشت این شهدا به زیباترین وجه به سوی خداست که سلام بر آن‌ها باد زیرا بهترین نوع بازگشت در قالب شهادت است.

کارشناس مسائل دینی اذعان کرد: کریمانه‌ترین حالت بازگشت به سوی خدا شهادت است و شهیدان هنگام جان‌دادن غرق در شادی می شوند و با چهره‌ای شاد از دنیا می‌روند و در قرآن بشارت داده شده که اگر مسیر ایمان، استقامت، صبر را طی کنید به این مقام یعنی شهادت خواهید رسید.

وی به روحیه شهادت‌طلبی سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی در وصیت‌نامه‌اش از خداوند می‌خواست که او را به خود متصل کند، و حتی از قاتلش می‌خواهد اگر  او را به شهادت برساند در قیامت شفاعتش کند.

ارسال نظرات