برگزار جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اردبیل

با هدف کمک به رفع موانع تولید واحد‌های صنعتی، جلسه کارگروه تسهیل، با حضور استاندار اردبیل دبیر ستاد تسهیل کشوری، معاون دادگستری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن اردبیل، معاون اداره کل بازرسی، رییس اتاق بازرگانی و دیگر اعضای این کار گروه در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۹۸۰۳
|
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان اردبیل، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، در دی ماه با حضور استاندار اردبیل دبیر ستاد تسهیل کشوری، معاون دادگستری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن اردبیل، معاون اداره کل بازرسی، رییس اتاق بازرگانی و دیگر اعضای این کار گروه در سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

برگزار جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اردبیل
دکتر علیخانی دبیر ستاد تسهیل کشوری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل گفت: مباحث مطرح شد جایگاه کارگروه تسهیل بسیار قوی است و نباید این جایگاه تضعیف شود، لذا ورود برای رفع موانع و مشکلات همه‌ی قسمت‌های حوزه‌ی تولید زنجیره‌های تولید و پشتیبانی تولید بر اساس آخرین استعلامی که از معاونت رییس‌جمهور کردیم ممکن است حتی خدمات حوزه‌ی تولید را هم می‌تونیم ورود کنیم.

علیخانی افزود: مصوبات ستاد تسهیل لازم اجرا است و در این راستا معاون اول رییس جمهور به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ رسمی کردن که مصوبات آن بنحو احسن اجرا شود.

وی یادآور شد: برای داشتن توسعه پایدار، نباید در اول کار برای واحد‌های تولیدی و صنعتی هزینه اضافه ایجاد کنیم چرا که در دنیا سعی بر این است به منظور حمایت از سرمایه گذاران، زمین و خدمات کافی در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد تا واحد‌های تولیدی با قوت هرچه تمام‌تر به بهره برداری برسند.

دبیر ستاد تسهیل کشوری با اشاره به اینکه بانک‌های عامل استان برای حمایت از تولید، سهم خود را در تامین مالی واحد‌ها جدی بگیرند گفت: چندین طرح بعنوان طرح‌های پیشران در سطح کشوردر حال احداث است و یکی از طرح‌های مهم و اولویت‌های کشور در استان اردبیل در حال اجرا است و باید تلاش شما بر این باشد که زمینه را مناسب و بستر‌ها را آماده بکنید چرا دکه با بهره برداری از آن برای چهارصد نفر مستقیم و بیش از سه چهار هزار نفر غیرمستقیم، شغل ایجاد خواهد شد.

دکترسید حامد عاملی استاندار اردبیل ضمن تقدیر از حضورارزشمند دبیر ستاد تسهیل کشوری در اردبیل گفت: مجموعه‌ی دستگاه‌های قضایی و نظارتی، مدیران دستگاه‌های اجرایی که حقیقتا دغدغه‌ی جدی در بخش تولید و در بخش برنامه‌های توسعه پیشرفت استان دارند لذا در این جلسات حضور جدی دارند تا با ارائه برنامه‌های و تصمیمات لازم، راهگشایی کنند.

عاملی یادآور شد: در جهت حمایت از واحد‌های تولیدی جلسه‌ی ثابت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بصورت مستمردر اتاق بازرگانی برگزار می‌شود ودر آن مسایل مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد و نهایتاً به مراجع مربوطه ارسال می‌شود.

مسعود ایرانی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به دستور کار جلسه‌ی ستاد تسهیل استان، اظهار کرد: در این جلسه در مورد رفع مشکلات و تامین خواسته‌های بیش از ۲۱ واحد تولیدی تصمیم گیری شد.

مدیر کل صمت استان خاطر نشان کرد: تقاضای بررسی شده در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص تسهیلات، بخشودگی جریمه، تقسیط تسهیلات، تمدید دوران مشارکت، مشکل صدور مجوز، تقسیط بدهی و ... بود که منجر به صدور مصوبه در جهت رفع این مشکلات شد.

ارسال نظرات