خبرهای داغ:
شاهرود_ در نشست شورای آموزش و پرورش شاهرود بر مولدسازی در آموزش و پرورش زمینه دستیابی به درآمد پایدار و توسعه نظام آموزش تاکید شد.
کد خبر: ۹۵۶۹۹۰۷
|
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، در آستانه هفته گرامیداشت شورا‌های آموزش و پرورش، نهمین جلسه این شورا به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و با حضور امام جمعه، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضا و مدعوین در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش شاهرود برگزار شد.
در این جلسه که با محور بررسی مولدسازی املاک آموزش و پرورش، ارائه گزارشات جامع از مدارس و مراکز غیردولتی و کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بررسی پیشنهادات برگزاری آیین بزرگداشت هفته معلم و تجلیل از اعضای شورای آموزش و پرورش، تلاشگران حوزه سوادآموزی و پژوهشگران و فناوران برتر استان در جشنواره هفته پژوهش برگزار گردید، ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت قانون مولدسازی در راستای توسعه نظام آموزش تاکید کرد و افزود: علاوه بر فضا‌های آموزشی بلااستفاده، فضا‌های آموزشی فعال را نیز می‌توان بعد از ارزیابی در نظام هزینه-فایده به مشارکت گذاشت و از عواید آن در جهت تغییر برنامه‌های آموزشی، بکارگیری سیاست‌های جدید و بروزرسانی امکانات و تجهیزات استفاده نمود.
او در ادامه، فوریت تولید محتوا و اطلاع رسانی توسط نظام آموزشی و رسانه‌ها با موضوع بحران سالمندی جمعیت کشور را یک اصل انکارناپذیر دانست و اظهار کرد: با استمرار وضعیت موجود ازدواج و فرزندآوری، در پانزده سال آینده به تعداد کودکستان‌های امروز خانه سالمندان خواهیم داشت.
امام جمعه شاهرود، مولدسازی در آموزش و پرورش را زمینه دستیابی به درآمد پایدار دانست و افزود: با تغییر رویه‌ها و تبیین مسیر‌های قانونی، علاوه بر حفظ حقوق و منافع آموزش و پرورش، می‌توان بهره وری آن را ارتقا داد.
حجت‌الاسلام عباس امینی در بخش دیگری از سخنان خود، نوآوری و خلاقیت در شیوه تکریم مقام معلمان را ارزشمند عنوان نمود و از آمادگی نهاد امامت جمعه برای تجلیل از معلمان سرآمد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خبر داد.
سیدمحمد موسوی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز ضمن تشریح شرایط و موقعیت مدارسی که اکنون ظرفیت مولدسازی دارند، بر ضر‌ورت همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط به ویژه اداره اوقاف و امور خیریه در راستای مولدسازی و ارزش افزایی املاک آموزش و پرورش و موانع موجود تاکید کرد.
در بخش دیگری از این جلسه عسگر ابراهیمی و عصمت السادات سیف، کارشناسان حوزه‌ای غیردولتی و بانوان و جوانان گزارش جامعی از عملکرد مدارس و مراکز غیردولتی و کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه نمودند.
در پایان به مناسبت فرارسیدن هفته شورا‌های آموزش و پرورش از اعضای شورا تجلیل گردید.
همچنین آموزش دهندگان و پیشکسوتان حوزه سوادآموزی و یکی از چهره‌های موفق این حوزه به نام خدیجه شکاری که تحصیلات خود را از نهضت سوادآموزی آغاز نموده و بعد از اخذ دیپلم و مدارک بالاتر اکنون در کسوت معلمی مشغول خدمت است، تجلیل و از شکوفه سهیلی مدیر پژوهشسرای دانش آموزی و محمدرضا خنجری کارشناس گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی به عنوان دارندگان رتبه اول استانی جشنواره هفته پژوهش تقدیر و نورالله حسین پور و حامد صدیقی خبرنگاران پرتلاش صدا و سیما و محمدعلی عباس نژاد مدیرمسئول نشریه شاهرود پیام نیز به پاس همراهی با برنامه‌های آموزش و پرورش و پوشش اخبار و گزارشات شورا؛ مورد تقدیر و تکریم از سوی رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود قرار گرفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها