خبرهای داغ:
آیین آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز با ظرفیت ۵ متر مکعب بر ثانیه با حضور وزیر نیرو، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۰۰۰۸
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان عملیات احداث تصفیه‌خانه کوت امیر اهواز با ظرفیت ۵ متر مکعب بر ثانیه روز جمعه ۲۲ دی ماه با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، علی‌اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان برگزار شد.

با احداث این تصفیه‌خانه آب، جهت تولید، تصفیه و انتقال آب شرب با کیفیت به ظرفیت۴۳۲ هزار متر‌مکعب در شبانه‌روز به منظور رفع مشکلات آب شهرستان کارون، جنوب شهراهواز و روستاهای مجاور با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر برای افق سال ۱۴۲۵ محقق می‌شود.

این تصفیه‌خانه دارای ایستگاه پمپاژ برداشت آب از رودخانه کارون و خط انتقال به تصفیه‌خانه، واحدهای کنترل جریان ورودی به تصفیه خانه، واحد انعقاد و لخته سازی و واحد پیشته نشینی ۲ واحد به ظرفیت هر کدام ۲.۵ متر مکعب بر ثانیه است.

همچنین واحد‌های زلال سازی با ۶ واحد، هر کدام به ظرفیت تصفیه ۳۰۰۰ متر‌مکعب برساعت، واحد فیلتر (صاف سازی)، ۲۰ واحد فیلتر دولایه ثقلی هر کدام به ظرفیت ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت و واحد ضد‌عفونی نهایی شامل کلر زنی از دیگر قسمت‌های این تصفیه‌خانه است.

مخازن ذخیره آب تصفیه شده شامل چهار واحد مخزن هر کدام به ظرفیت ۵۰هزار متر مکعب و جمعاً ۲۰۰هزار متر مکعب،ایستگاه پمپاژ آب تصفیه شده شامل ۱۰ دستگاه الکترو پمپ جمعا با آب دهی ۵ متر مکعب در ثانیه، واحدهای جانبی شامل (احداث ساختمان بهره‌برداری،ساختمان آزمایشگاه،ساختمان برق، ساختمان انبار مواد شیمیایی ) نیز از دیگر اجزا این تصفیه خانه است.

​این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۳۸ هکتار با اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود و پیش‌بینی مدت زمان اجرای پروژه ۳۶ ماه تخمین زده شده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها