کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی مطرح کرد:

شناخت خط‌قرمز‌های طیف‌های شخصیتی باعث استحکام زندگی مشترک

کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی گفت: زوج‌ها باید به شناخت جامعی از خط‌قرمزهای طیف شخصیتی برونگرا و درون‌گرا برسند تا زندگی مشترک آن‌ها پایدار بماند.
کد خبر: ۹۵۷۰۰۵۴
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، فروغ نیلچی‌زاده در دوره خانواده سنگر تمدن‌سازی با اشاره به اهمیت جایگاه زنان در اسلام و ملت اسلام اظهار کرد: فرصت طلایی برای هویت دادن به زنان و دختران، خانم بودن است، زیرا هویت شخصیتی، فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی یک فرد است.

کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی گفت: حضرت زهرا (س) بانویی است که شب عروسی خود لباس خود را به نیازمندان می‌دهد و با مردی ازدواج کرد که از سوی زنان مورد زخم‌زبان زیادی قرار گرفت.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) زندگی بسیار ساده در کنار فرزندان و عزیزان خود داشتند، اما زمانی که الگو گیری از سبک زندگی ایشان پیش می‌آید ما ترجیح می‌دهیم ایشان را تجلیل کنیم و از سبک زندگی این حضرت الگو گیری نکنیم.

نیلچی‌زاده بیان کرد: خطر بزرگ، زمانی است که الگو گیری از معصومین (ع) را فراموش کنیم و تنها به تجلیل کردن بپردازیم‌

کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی با بیان اینکه بعضی از افراد در یک سبک زندگی وارد می‌شوند، گفت: بنا به هر دلیلی یک زن وارد سبک زندگی می‌شود و پس‌ازآن ناراضی است و ناامید می‌شود و با جملاتی همچون «نمی‌دانم چرا زن این مرد شدم؟» و ... دیگر نمی‌تواند با امید و انگیزه به زندگی مشترک خود بپردازد.

وی با اشاره اهمیت جایگاه زن و شوهر در زندگی مشترک تصریح کرد: بزرگ شدن یک مشکل کوچک در زندگی یکی از راه‌هایی است که زن و شوهر را نسبت به یکدیگر سرد می‌کند و مهرشان از دل یکدیگر خارج می‌شود.

نیلچی‌زاده مودت و رحمت را هدیه خداوند به زوج‌ها عنوان کرد و گفت: زن و شوهر نباید به یکدیگر ایراد بیهوده وارد کنند، زیرا این مورد مودت و رحمت را از قلب آن‌ها می‌زداید.

کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی بیان کرد: خداوند در قاعده مهرورزی زن را نماد خود آفریده است؛ عشق و مهری که مادر بی‌چشم‌داشت برای فرزند خود خرج می‌کند بیانگر گوشه‌ای از مهر خداوند است.

نیلچی‌زاده با بیان اینکه خودشناسی و قدرت مودت و رحمت زن باعث افزایش پایداری یک زندگی می‌شود، بیان کرد: یک زن زمانی که همسرش باید مسیر اسلام و انقلاب را باز کند، کنار همسرش است، جهاد در راه اسلام انجام می‌دهد و در ثواب همسر خود شریک خواهد بود.

وی ادامه داد: مرد و زن یا درون‌گرا و یا برونگرا است و باید ویژگی‌های این افراد و خط قرمز‌های آن‌ها را شناخت تا به مشکل برنخوریم.

کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی تصریح کرد: درون‌گرا‌ها دنیای درون بزرگی دارند و به همین دلیل از هم‌صحبتی با افراد غریبه لذت نمی‌برند و ترجیح می‌دهند تا بیشتر فکر کنند و کمتر حرف بزنند.

وی ادامه داد: این ویژگی در افراد برونگرا متفاوت است و بیشتر تمایل دارند تا حرف بزنند و تصمیمات خود را به‌زودی عملی کنند.

نیلچی‌زاده عنوان کرد: تفکر زیاد و اقدام دیر از ویژگی‌های افراد درون‌گرا است و در ارتباط با افراد، بسیار محتاط هستند تا شخصی را اذیت نکنند و همین باعث خودخوری این افراد می‌شود.

کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی با اشاره به دیگر ویژگی‌های شخصیتی افراد درون‌گرا بیان کرد: اگر یک فرد درون‌گرا بیان کرد که دیگر حاضر نیست با همسر خود زندگی کند این به آن معنا است که از ماه‌ها قبل همسرش در ذهن او دیگر جایگاهی ندارد و تنها اطلاع می‌دهند.

وی افزود: افراد درون‌گرا خیلی رعایت می‌کنند و اگر چیزی را ترک کنند دیگر به‌سوی آن نمی‌روند و این برعکس افراد برونگرا است.

نیلچی‌زاده با اشاره به عمده گناهان این افراد تصریح کرد: افراد درون‌گرا بیشتر به کینه و حسد و افراد برونگرا بیشتر به گناهان زبان و دل آزردن مبتلا می‌شوند.

کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی ادامه داد: یک فرد درون‌گرا همان‌طور که خوبی از یادش نمی‌رود بدی افراد نیز از یادشان نخواهد رفت و همین امر موجب کینه در این افراد می‌شود.

وی بیان کرد: افراد درون‌گرا زمانی که به احساس امنیت برسند بسیار برونگرا می‌شوند و، چون همه‌چیز را راز می‌داند بسیار سخت صحبت می‌کنند، بنابراین عمده مشکلات زوج‌های درون‌گرا با برونگرا این است که حرف‌های درون زندگی به شخص دیگری گفته شود.

نیلچی‌زاده تصریح کرد: رعایت آداب ادب، محترم شمردن حریم و مستقل بودن در تصمیم‌گیری از مهم‌ترین خط‌های قرمز افراد درون‌گرا است و رعایت این موارد به‌صورت صمیمانه، صادقانه و صریح و شفاف باعث می‌شود تا سخت‌ترین افراد درون‌گرا نیز نرم شوند.

کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی با بیان اینکه زندگی مشترک منیت ندارد و «ما» معنی دارد، افزود: باید در زندگی مشترک حواس زن به بدخلقی و بی‌حوصلگی مرد خود باشد و با نوازش سختی مرد را پایان دهد، خداوند اراده کرده است تا زن مهر و قدرتش بی‌اندازه باشد و بتواند سخت را نرم کند.

وی ادامه داد: مردان درون‌گرا در سیستم‌های نظامی و امنیتی بیشتر وارد می‌شوند، زیرا افراد رازداری هستند که می‌توانند به امنیت کشور بسیار کمک کنند.

نیلچی‌زاده با اشاره به ویژگی افراد برونگرا بیان کرد: افراد برونگرا بمب انرژی هستند و عدم حضورشان بسیار مشخص است، به همین دلیل بسیار راحت دوست می‌شوند و منشاء نشاط و انرژی آن‌ها افراد جدید است درحالی‌که برای افراد درون‌گرا منشاء انرژی آن‌ها اشیاء و کشفیات جدید است.

وی افزود: افراد برونگرا بسیار خوش‌سخن هستند و به‌راحتی می‌توانند مهر خود را به دل دیگر افراد بیندازد، بنابراین اگر فرزند درون‌گرا دارید به‌عنوان والدین شما باید به‌سوی این افراد رفته و با آن‌ها ارتباط بگیرید، زیرا هم رعایت می‌کنند و هم نگران هستند که پسندیده نشوند.

کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی با بیان اینکه افراد برونگرا به‌راحتی می‌توانند گلیم خود را از آب بیرون کشند، افزود: خطری که افراد برونگرا را تهدید می‌کند این است که در جمع به‌صورت ناخودآگاه آن‌قدر حضور آن‌ها پررنگ می‌شوند که سایر افراد را کنار زده و احتمال دارد تا بقیه زیرآب او را بزنند.

وی تصریح کرد: خود مدیریتی باید در افراد برونگرا بیشتر باشد و اگر در جمعی باشند بسیار پسندیده می‌شوند، زیرا کار‌ها به‌سرعت انجام می‌شوند.

نیلچی‌زاده با اشاره به اهمیت عمل کردن در سیره شهدا تصریح کرد: شهدا بدون چشم‌داشت عمل می‌کردند و تلاش می‌کردند تا کار‌های بزرگ را بدون آنکه کسی بفهمد انجام دهند.

کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی بیان کرد: دشمن تلاش دارد تا جای جلاد و شهید را عوض کند و در همین امر باید بسیار آگاه باشیم تا در جبهه یزید گام برنداریم و راه امام حسین (ع) را ادامه دهیم.

نیلچی‌زاده بیان کرد: ویژگی اصلی شخصیتی افراد ذاتی است و افراد باید خود را به‌درستی بشناسند و رفتار‌های اصلی طیف مقابل خود را بیاموزند تا به‌موقع بتوانند انجام دهند.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهید زندگی‌تان از تفکر زیبا پر شود باید حرفی زده نشود مگر اینکه تفکر زیبا داشته باشد و عمل به آن به‌موقع انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار