رئیس جمعیت هلال‌احمر نیشابور از برپایی بزرگترین مجتمع امدادی و اردوگاه اسکان اضطراری شرق کشور در راستای مانور زندگی در شرایط سخت دو روزه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۰۰۹۱
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از نیشابور، اسماعیل شاه‌بیگی اظهار کرد: مانور زندگی در شرایط سخت به مدت دو روز ۲۰ و ۲۱ دی ماه در محل نخستین و بزرگترین اردوگاه اسکان اضطراری شرق کشور در نیشابور صورت می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور افزود: در این مانور علاوه بر ظرفیت‌سنجی سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌های نیشابور، تمامی ارگان‌های خدمات‌رسان و نیروهای عملیاتی هلال احمر از لحاظ لجستیگی مورد ارزیابی قرار می‌‌گیرند.

وی بیان کرد: در همین راستا تعداد ۲۰ خانوار به عنوان خانوارهای آسیب دیده ناشی از یک زلرله۵/۵ ریشتر، به مدت ۲۴ ساعت در اردوگاه مستقر هستند. 

شاه‌بیگی ادامه داد: در مجتمع امدادی و اردوگاه اضطراری اقلام زیستی. تغذیه، مسائل بهداشتی و پزشکی، حمایت روانی و زیرساخت‌ها شامل آب، برق و گاز همینطور اولین بیمارستان صحرایی به همت تیپ ۲۱ سپاه امام رضا(ع) مستقر هستند که در تا ۲۴ ساعت آینده به ۲۰ خانواره حادثه دیده خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور با ذکر این مطلب که ما در این مانور واقعی سازمان هلال احمر و تمامی ادارات و سازمان‌های خدمات‌رسان را مورد آزمون قرار می‌دهیم، تصریح کرد: در ساعت صفر توانایی سازمان‌های امدادی برای ارائه خدمت به حادثه دیدگان احتمالی سنجیده می‌شود. 

وی اضافه کرد: بزرگترین مجمتع امدادی و اردوگاه اضطراری شرق کشور در همین مکان ۱۲ هکتاری برای اسکان ۵ هزار نفر در زمان حادثه احداث خواهد شد که در این اردوگاه بیمارستان صحرایی، نانوایی، مدارس موقت، کادر درمانی و آموزشی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مستقر شدند تا در هنگام حوادث و شرایط سخت، زندگی همراه با آرامش، سلامت جسمی و روحی بدون وقفه برای آسیب‌دیدگان جریان داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها