رئیس کل دادگستری استان کرمان:

در حادثه تروریستی کرمان دست سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیست پشت این جنایت بود

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: در حادثه تروریستی کرمان گرچه در ظاهر، داعش مسئولیت آن را پذیرفت؛ اما دست سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیست پشت این جنایت بود و بررسی‌ها نشان می دهد به قطع و یقین صهیونیست‌ها اولین متهم جنایت کرمان هستند.
کد خبر: ۹۵۷۰۴۹۷
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در تجمع بزرگ حقوق دانان انقلابی استان کرمان که همزمان با سراسر کشور در محکومیت جنایات استکبار جهانی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در غزه ویمن و به منظور طرح شکایت علیه رژیم جعلی صهیونیستی در مجامع بین المللی در محل گلزار شهدای کرمان برگزار شد، گفت: طی ماه های اخیر، هزاران کودک، نوجوان، زن و افراد بی‌گناه در منازلشان، مساجد، بیمارستان‌ها و حتی در کلیساها، مورد تهاجم ناجوانمردانه صهیونیست‌ها قرار گرفتند و به خاک و خون کشیده شدند و امروز صدمین روز از این تجاوز و این جنایت بزرگ است.


وی افزود: مردم دنیا، آزاد اندیشان وآزاد مردان نمی‌توانند این صحنه‌ها را تحمل کنند ودر مقابل این جنایت ساکت باشند اما دولتمردان وابسته و کسانی که بقای قدرت خودشان را در خاک و خون کودکان و نوجوانان جستجو می‌کنند از آنها بعید نیست و در مقابل این جنایات سکوت کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت : متاسفانه مجامع بین المللی و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر سکوت کرده و اقدامی علیه جنایتکاران انجام نمی‌دهند؛ زیرا هر کجا کشتارها و مظلومیت و به خاک و خون کشیده شدن انسان ها در جهت تامین منافع آنها باشد سکوت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در جنایت تروریستی کرمان گرچه در ظاهر داعش مسئولیت آن را پذیرفت اما دست سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیست پشت این جنایت بود بیان کرد: قبل از آنکه دست داعش به خون این افراد بیگناه آلوده باشد دست آمریکا و صهیونیست‌ها آلوده است زیرا آنان تدارک و پشتیبانی و سرویس دهی می‌کنند و اطلاعات را در اختیار فریب خوردگان قرار داده و آنان را آماده چنین جنایاتی می کنند.

حجت‌الاسلام حمیدی گفت بررسی‌ها نشان می‌دهد به قطع و یقین صهیونیست‌ها اولین متهم  جنایت کرمان هستند و برآوردهای اطلاعاتی و نظامی و کارهای فنی انجام شده که بخشی قابل ارائه به مردم بود و بخش عمده ای قابل ارائه به افکار عمومی نیست اما قطعاً این جنایت را با پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیست رقم زدند.

وی افزود: پیچیدگی خاص و مسیرهایی که تروریست‌ها طی و امکاناتی که فراهم و اطلاعاتی که جمع آوری کرده بودند،  امکان ندارد از الف بچه‌ای چون داعش بربیاید که حتماً صهیونیست‌ها خوراک دادند؛ کسانی که از انقلاب و نظام و حاج قاسم سیلی خوردند که آثار آن را تا دهها سال بعد خواهند دید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با قدردانی از مردم ایران و کرمان که با وجود دلی پرخون و آکنده از عزا در تجمعات محکومیت‌آمیز صبورانه شرکت کردند و راه نظام و انقلاب پیمودند؛ اظهار کرد: مخصوصاً خانواده های شهدای حادثه تروریستی که درس ایثار و استقامت و ایستادگی و روحیه مقاوم و مستحکم ملت ایران را نشان دادند.

وی این روحیه را خط بطلانی بر فرضیه فاصله از روحیات و ارزش‌های انقلابی و دینی پس از دفاع مقدس دانست که این خانواده‌ها چگونه با صبر و استقامت تودهنی به اسرائیل زدند؛ خانواده‌ای با هشت شهید اما چون کوه استوار و این حاکی از زنده بودن روحیه انقلابی و دفاع از ارزش ها در کشور است‌.

حجت‌الاسلام حمیدی تجمع حقوق‌دانان را با هدف مطالبه جدی از مجامع بین المللی در برابر کشتار مردم غزه و کرمان و تشکیل دادگاه عادلانه‌ای برای پاسخگو کردن جنایتکاران و کشاندن آنان پای میز محاکمه دانست و گفت: اینجا تجمع کردیم تا مستندات و مدارک واضح را به دست بگیریم و به دنیا نشان دهیم؛ سند ما در کرمان ریحانه سلطانی‌نژاد ۱۸ ماهه و دانش‌آموزان و زنان شهیدی است که همه جا قابل احترام و مورد تکریم هستند.

وی افزود: این کیفرخواستی است تا پاسخ قانع‌کننده‌ای به افکار عمومی بدهند و در دادگاهی عادلانه آنان را به مجازات و سزای جنایات سنگین‌شان برسانند که امیدواریم یک وجدان بیدار پیدا شود و پاسخی به جنایتکاران تاریخ بدهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار