سخنگو کمیسیون تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اجرای برخی طرح ها در ساخت و ساز مسکن گفت: بانک‌ها همکاری مناسبی برای اعطای وام مسکن روستایی نداشتند.
کد خبر: ۹۵۷۰۵۴۹
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد حسین فلاحی، سخنگو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در زمینه میزان پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی و آخرین وضعیت ساخت‌وساز مسکن به‌خصوص در روستاها، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه ساخت‌وساز خانه در روستاها بر عهده بنیاد مسکن است، وضعیت ساخت‌وساز و تعمیرات و نوسازی مسکن‌های در روستاها وضعیت بهتری نسبت به شهرها را شاهد هستیم.

 

مشکلات تامین زمین هنوز در برخی روستاها پابرجاست

این نماینده مجلس افزود: در برخی از روستاها اطراف همدان (حوزه استحفاظی این نماینده) با مشکلاتی در حوزه تأمین زمین مواجه هستیم که برای این مهم پیگیر تغییر کاربری اراضی عمومی و منابع طبیعی برای افزایش ساخت مسکن روستایی هستیم.

 

وی در ادامه گفت: طرح‌هایی نیز در روستاهای برخی حوزه‌های انتخابیه با وجود نیاز، مورد بررسی و اصلاح قرار نگرفته است و در اجرای برخی طرح‌ها در عمده شهرها از برنامه‌های حوزه ساخت‌وساز عقب هستیم و در مجلس به دنبال اجرای وظایف نظارتی برای به‌نتیجه‌رسیدن این طرح‌ها هستیم.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی نیز که می توانست بخشی از مشکل را حل نماید، هنوز به مردم تحویل نشده و بانک‌ها همکاری مناسبی در این زمینه نداشته‌اند.

ارسال نظرات