دکتر مالمیر خبر داد

افزایش مرگ در پی برق‌گرفتگی در همدان

همدان-سرپرست اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه تعداد ۱۷ مورد مرگ بر اثر برق‌گرفتگی در استان همدان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۵۷۰۶۷۶
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

دکتر محمد مالمیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان آذرماه تعداد ۱۷ مورد مرگ بر اثر برق‌گرفتگی در استان همدان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال گذشته این رقم ۹ نفر بوده است و متأسفانه با افزایش تعداد فوتی‌ها در زمینه برق‌گرفتگی مواجه هستیم.

وی یادآور شد: متأسفانه در ابتدای هفته جاری نیز یکی از پرسنل خدوم شرکت برق هم در حین کار دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد به طوری که جریان برق از دست مأمور وارد بدن و از پا خارج شده است.

سرپرست اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: در شدت علائم و عوارض ناشی از برق‌گرفتگی عوامل مختلفی نظیر نوع جریان، اختلاف پتانسیل، شدت جریان، مقاومت بافت‌ها، مسیر جریان و مدت عبور آن دخیل است.

وی گفت: برق‌گرفتگی می‌تواند باعث بروز عوارضی نظیر فلج، سنکوپ، انواع شکستگی‌های استخوانی، عوارض ناشی از پرتاب شدن و در نهایت مرگ شود.

مالمیر عواملی چون جریان متناوب، رطوبت البسه و ... را سبب تشدید علائم دانست و مطرح کرد: برای پیشگیری از برق‌گرفتگی توجه به برخی نکات ایمنی از جمله اطمینان از صحت کارآیی وسایل برقی و توجه به ایمنی مناطق پرخطر نظیر حمام ضروری است.

وی در ادامه به وقوع دو مورد گازگرفتگی طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: روز جمعه جوان ۲۹ ساله همدانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن فوت می‌کند و روز شنبه نیز زن حدوداً ۶۰ ساله‌ای در روستای گنبد با گاز ذغال کرسی جان خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات