معاون رسانه و مهندسی فرهنگی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: جشنواره شعر و داستان «مهرانه» با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش و شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آموزش‌وپرورش استان فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۵۷۰۸۱۱
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

رضا خزاییان، معاون رسانه و مهندسی فرهنگی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان از مشهد در تشریح فعالیت این جشنواره اظهار کرد: جشنواره شعر و داستان «مهرانه» ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان از ۲۰ دی‌ماه فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرده و تا ۲۰ بهمن‌ماه نیز ادامه دارد.

وی به محورهای جشنواره اشاره کرد و افزود: بنا به نیاز فرهنگی در تولید محتوای ادبی با موضوعات مسئولیت‌پذیری اجتماعی، ما به هم ربط داریم، بی‌تفاوت نباشیم، قانون‌مداری و خانواده، دانش‌آموزان و فرهنگیان می توانند آثار خود را با در این محورها به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

خزاییان آثار ارسال شده توسط فرهنگیان برای شرکت در این جشنواره را این‌گونه تشریح کرد: اشعار ارسال شده ترجیحاً در قالب چارپاره باشد؛ اما دیگر قالب‌ها و سبک‌های ادبی نیز آزاد است. داستان کوتاه تا سقف ۱۵۰ کلمه تنظیم شود و در این بخش موضوع و تم، طرح شخصیت‌پردازی، گفتگو، فضاسازی پرداخت، لحن داستان و زاویه دید از موارد مورد ارزیابی است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین دانش‌آموزان شعر و داستان کوتاه را در محورهای اعلام شده ارسال کنند و حداکثر برای داستان ۱۵۰ کلمه در نظر گرفته شده است.

معاون رسانه و مهندسی فرهنگی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آثاری که با نظر هیئت داوران دارای استانداردهای لازم باشند، چاپ می‌شوند. همچنین برای اشعاری که قابلیت اجرا به‌صورت گروهی را داشته باشند امتیاز بیشتری جهت انتخاب در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به روش‌های ثبت‌نام متقاضیان در جشنواره شعر و داستان «مهرانه» عنوان کرد: فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir به ترتیب گزینه مسابقات و جشنواره‌ها، صفحه آخر، جشنواره شعر و داستان مهرانه را انتخاب و پس از ثبت‌نام، آثار شامل (شعر یا داستان در قالب فایل وُرد یا پی‌دی‌اف) را در همان قسمت بارگذاری کنند.

خزاییان اذعان داشت: دانش‌آموزان نیز با مراجعه به سامانه my.medu.ir ️ صفحه اصلی بخش نورینو را انتخاب سپس در جشنواره شعر و داستان مهرانه ثبت‌نام کنند و در همان قسمت آثار شامل (شعر یا داستان در قالب فایل وُرد یا پی‌دی‌اف) را بارگذاری کنند.

وی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است و به ۲۰ اثر برگزیده هدیه ۱۰ میلیون‌ریالی تعلق می‌گیرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها