خبرهای داغ:
معاون سیاسی نیروی زمینی سپاه :

تحولات منطقه اگر در یک ساختار و چارچوب منسجم قرار نگیرد قطعا ما را به انحراف خواهد کشاند

دکتر بزرکار گفت: مردم می توانند مفهوم بسیاری از کنش ها و حرکات سیاسی خصوصا سیاست خارجه را تشخیص بدهند.
کد خبر: ۹۵۷۰۹۳۱
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

تحولات منطفه اگر در یک ساختار و چارچوب منسجم قرار نگیرد قطعا ما را به انحراف خواهد کشاند

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ دکتر برزکار معاون سیاسی نیروی زمینی سپاه در نشست جهاد تبیین ویژه روسای دانشکده ها ،معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی گفت: تحولاتی که در منطفه شاهد آن هستیم اگر در یک ساختار و چارچوب منسجم قرار نگیرد قطعا ما را به انحراف خواهد کشاند .

وی با اشاره به کتاب "هندسه قدرت جهانی " اثر مستر کسینجر ادامه داد : حمله به افغانستان، حمله به لبنان ، اجرایی شدن خاورمیانه بزرگ را بدنبال داشت . وی همچنین پیرامون وجود دوئیت ها و شکاف های سیاسی درون جامعه نیز مطالبی را بیان کرد و اضافه نمود : مردم می توانند مفهوم بسیاری از کنش ها و حرکات سیاسی خصوصا سیاست خارجه را تشخیص بدهند . تاریخ خوانی ایام جنگ ۳۳ روزه نیز از جمله مسائل مطروحه در این نشست بود .

دکتر برزکار در خصوص شعارهایی نظیر نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران که گاهی اوقات از سوی عده ای سردادهذمی شود نیز تصریح کرد : این موضوع و این طرز تفکر ریشه فرهنگی دارد . چرا که ما در طی ۲۰۰ سال اخیر همیشه مستعمره و تحت سیطره استبداد بودیم و نگاهمان همیشه درون مرزی بود ولی در این سال ها نگاهمان برون مرزی شد و طبیعی است که با وجود فرهنگ ۲۰۰ ساله اخیر برای عده ای این موضوع همخوانی ندارد.

وی خاطر نشان کرد : عدم خوانش این دو مساله باهم یک نوع مقاومت اجتماعی را برای عده ای بوجود آورده است . ما انچنان ک باید نتوانستیم برای مردم جا بيندازيم که حضور منطقه ای قدرت ها چقدر در اداره اقتصادی سیاسی و فرهنگی جامعه تاثیر دارد.

گفتنی است این نشست با همت بسیج جامعه پزشکی برگزار شد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار