خبرهای داغ:

بازدید مشاور وزیر از سامانه‌های آبیاری خوزستان

مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: آبیاری زیرسطحی در ۱۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت کارون اجرا شد که نتایج رضایت بخشی داشته است.
کد خبر: ۹۵۷۰۹۵۴
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

فریبرز عباسی مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی در جریان بازدید از سامانه های آبیاری خوزستان گفت: امروز بازدیدهایی از کشت و صنعت های مختلف از جمله شهیدبهشتی، کارون و دانشگاه رامین انجام و نشست هایی در این خصوص برگزار شد.

وی هدف از این بازدیدها را آشنایی بیشتر با پتانسیل های کشاورزی استان خوزستان دانست و گفت: استان خوزستان با تولید افزون بر ۱۵ درصد از تولیدات کشاورزی کشور نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد و همواره مورد توجه مسوولان بوده است.

مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی اظهارکرد: اقدامات خوبی در حوزه آب و خاک انجام شده و سرمایه گذاری هایی در گذشته انجام شده، اکنون نیز اعتبارات مصوب خوبی در حوزه سامانه های آبیاری و سایر سامانه ها داریم که به محض تخصیص جذب خواهند شد.

عباسی افزود: در حوزه سامانه های نوین آبیاری رویکردهای مختلفی از جمله هوشمندسازی آبیاری در استان های مختلف در حال انجام است؛ در خوزستان نیز چند نقطه به عنوان پایلوت در زمینه هوشمندسازی و آبیاری زیرسطحی که یکی از روش‌های نوین و پیشرفته است انتخاب شده است.

وی ادامه داد: اولین مورد از این نمونه آبیاری در حدود ۱۰۰ هکتار از زمین های شرکت کشت و صنعت کارون برای گیاه آب بر نیشکر اجرا شده که در مرحله بهره برداری است و نتایج اولیه رضایت بخش بوده است.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه این کشت در سطوح بالاتر هستیم گفت: استقبال خوبی از سامانه های آبیاری هوشمند در خوزستان شده و متقاضیان زیادی وجود دارد، درخواست اصلی بهره برداران و کشت و صنعت ها افزایش اعتبارات این حوزه است که به محض اختصاص جذب خواهد شد تا بهره برداران در سامانه های نوین و سایر طرح های آب و خاک استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها