خبرهای داغ:
یکی از مدیران ژاپنی قدیمی در پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) با حضور در پنجاهمین سالگرد فعالیت این پتروشیمی؛ آینده صنعت پتروشیمی ایران را روشن دانست.
کد خبر: ۹۵۷۰۹۶۷
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان هیده‌نوری کوگا روز سه‌شنبه در حاشیه تولید ۵۰ سالگی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: من در دهه هفتاد میلادی به منظور همکاری در ساخت و راه‌اندازی شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) به ایران و بندر امام آمدم.

وی افزود: وقتی من به بندر امام خمینی آمدم محل پتروشیمی یک زمین مسطح بود که هیچ چیزی نداشت اما الان تغییرات بسیاز زیاد و گسترده‌ای ایجاد شده است.

کوگا با بیان اینکه مهندسان ژاپنی پس از بازگشت امام خمینی از پاریس به ایران همچنان در ایران حضور داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل جنگ تحمیلی ایران را ترک کردند توضیح داد: آن زمان کارگران ایرانی و ژاپنی بسیاری در پتروشیمی بندر امام کار می‌کردند.

وی در خصوص ارتقا دانش فنی نیروهای متخصص ایرانی در طی ۵۰ سال گذشته بیان کرد: ۵۰ سال پیش تقریبا ایران نیروهای متخصص آنچنانی نداشت اما اکنون پیشرفت بسیار قابل توجهی در زمینه پرورش نیروی توانمند با دانش فنی بالا داشته است.

این مهندس ژاپنی قدیمی در پایان تاکید کرد: جمع بندی من با توجه به روند تولیدات پتروشیمی در ایران این است که پتروشیمی ایران آینده روشنی را در انتظار دارد و من نگاه خوشبینانه‌ای به این صنعت در ایران دارم.

جشن سالگرد تولد ۵۰ سالگی پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) امروز با حضور مرتضی شاه‌میرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان، نمایندگان شرکت ژآپنی سابق همکار در طرح، مدیران نفتی و پتروشیمی استان و کشور در محل پتروشیمی بندر امام خمینی برگزار شد در این آیین علاوه بر رونمایی از ۶ جلد کتاب و تمبر یادبود این پتروشیمی، موزه تاریخی پتروشیمی به عنوان نخستین موزه پتروشیمی کشور به بهر برداری رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها