خبرهای داغ:
اولین نشست کمیته «مساجد و بقاع متبرکه» ستاد بزرگداشت دهه فجر فارس به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مسئول کمیته، با حضور اعضاء و به میزبانی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۱۲۰
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام حسین امیدی در اولین نشست کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس ضمن بیان دستور جلسه بر استفاده از ظرفیت مساجد در برگزاری جشن های باشکوه و مردمی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد.

مسئول کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس با اشاره به اینکه مسجد، کانون تحول در محله است، خاطرنشان کرد: مسجد محور پیروزی انقلاب اسلامی بوده و از طریق شبکه مساجد اطلاعیه حاوی سخنان امام راحل (ره) در محله ها توزیع می شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ادامه داد: مسجد باید کانون و مجری برنامه های دهه فجر محله باشد و همه ارکان وفعالان مساجد نیز باید در برنامه های این ایام الله هم افزایی و تعامل داشته باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس با اشاره به اینکه کمیته مساجد و بقاع متبرکه 2 یا سه برنامه متمرکز را با مشارکت همه نهاد های عضو برگزار کند، تاکید کرد: با هم افزایی و همراهی همه نهاد های عضو کمیته می توان شاهد اجرای برنامه های خوب و مناسبی بود.

سید مجتبی علوی نیز در این نشست گفت: ایام پیروزی انقلاب اسلامی در واقع بزرگترین رویداد جامعه و میهن ماست و مراسم این ایام باید به بهترین نحو برگزار شود چرا که به تعبیر امام خمینی (ره) انقلاب ما انفجار نور بود و ما با پیروزی انقلاب از دنیای جهل و نادانی به دنیای نور رسیدیم.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس افزود: در ستاد دهه فجر استان فارس برنامه ها طبقه بندی و 26 کمیته تخصصی در سطح استان تشکیل شده است که کمیته مساجد و بقاع متبرکه یکی از این کمیته هاست.

مدیر کل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بر تبیین وضعیت کشور در فاصله زمانی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل امروز تاکید و خاطرنشان کرد: باید با استفاده از روش های جدید و قالب های نو ذهن مخاطبان را روشن کرد.

علوی مسجد را محور اتحاد و همدلی همه فعالان مساجد دانست و اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر شهدای محله باید مورد توجه قرار گیرد و با حضور در گلزار های شهدای محله های مختلف به ویژه در شیراز به تکریم شهدایی که کمتر معرفی شده اند، بپردازیم.

این گزارش می افزاید: در این نشست «عباس رضایی» نیز طی سخنانی بر تعامل مساجد و مدارس، توجه به مساجد مناطق کم برخوردار و دعوت از مردم و خانواده های محله در اجرای برنامه های دهه فجر مساجد تاکید کرد.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه فجر استان فارس برپایی اردو های جهادی، توزیع کمک های مومنانه و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را از برنامه های ایام الله دهه فجر مساجد برشمرد.

همچنین، در ادامه این نشست، حجت الاسلام «علی حسین کراری» به نمایندگی از مدیریت حوزه علمیه، «رضا باقری» به نمایندگی از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، حجت الاسلام «خدابخش سجادی» به نمایندگی از اداره کل اوقاف و امورخیریه، حجت الاسلام «صفر یوسفی» به نمایندگی از سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام «جواد جعفری» به نمایندگی از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، «خدایار پاک فطرت» و «سیدجواد آیت اللهی» به نمایندگی از ستاد اقامه نماز و «کوروش مسعود منش» به نمایندگی از صدا و سیمای مرکز فارس به بیان نقطه نظرات و برنامه های پیشنهادی دستگاه متبوع خود پرداختند.

لازم به ذکر است، نمایندگان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز علی رغم ارسال دعوتنامه در نشست حضور نداشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها